پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۱۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
ایران در ماه ژوئیه (تیر- مردادماه) ۵۰۲ هزار بشکه نفت خام به شرکت‌های دولتی و خصوصی هند صادر کرده است، به طوری‌که نسبت به ماه قبل روزانه ۸۳ هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

شعار سال: در حالی که خبرگزاری‌های بین المللی از کاهش خرید نفت هند از ایران خبر می‌دهند، آمارها نشان می‌دهد که مقدار خرید نفت خام این کشور از ایران نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایشی بوده است.

هند در ماه ژوئیه به طور میانگین روزانه ۵۰۲ هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است که این رقم نسبت ماه ژوئن (۴۱۹ هزار بشکه در روز) ۸۳ هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

بررسی آمار صادرات نفت ایران به هند از سال ۲۰۱۵ نیز حاکی از روند افزایشی خرید نفت خام دهلی نو از تهران بوده است؛ ایران در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به طور میانگین روزانه معادل ۱۸۹ هزار و ۴۵۱ هزار بشکه نفت به هند صادر کرده است.

میانگین صادرات نفت خام ایران به هند از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۴۳۸ هزار بشکه در روز بوده است که با توجه به این که هنوز حدود چهار ماه به پایان سال میلادی مانده است، امکان تغییر این رقم وجود دارد.

مشتریان هندی نفت ایران نیز از سه شرکت به هفت شرکت افزایش یافته‎اند که می‌توان از ریلانس و اسار به عنوان مطرح‌ترین آنها نام برد و این شرکت‌ها هیچ کاهشی در خرید نفت خام از ایران نداشته‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی شانا، تاریخ انتشار ۲۲ مرداد 1396، کد مطلب:278064 : www.shana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین