پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه 70 درصد قطعات مورداستفاده در صنعت مورد کشور تولید داخل است گفت: دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی صنعت مترو 27 تا 29 دی ماه در تهران برگزار می شود.

شعارسال: محسن نایبی در نشست خبری دومین نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی صنعت مترو افزود: این نمایشگاه در محل نمایشگاههای تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت وگو برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبر معظم انقلاب و با هدف شناسایی و حمایت از تولید کنندگان بومی و معرفی محصولات و قطعات مورد نیاز برای ساخت داخلی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بی تردید این رویداد مهم بستر مناسبی برای تبادل دانش بومی، معرفی توانمندی های بخش خصوصی و فرصت های سرمایه گذاری در صنعت مترو را فراهم خواهد کرد.

نایبی با بیان اینکه اولین نمایشگاه تولیدکنندگان داخلی مترو بهمن ماه سال گذشته برگزار شد گفت: بر اساس آمارها، میزان استفاده از قطعات تولید داخل در صنعت مترو نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته و این نشان می دهد که راه بزرگی را در پیش داریم.

وی با بیان اینکه درهمین اربتاط و به منظور تامین ایمنی مردم ارتباط معناداری با مراکز علمی کشور برقرار شده گفت: در زمینه ایمن سازی و استاندارد سازی قطعات مترو، این شرکت همکاری خوبی با دانشگاههای صنعتی شریف و امیر کبیر دارد.

نایبی تاکید کرد: تلاش می کنیم در صنعت مترو سیاست اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال کنیم و برای تحقق این امر استفاده از صنعت داخلی است که به همین منظور دومین نمایشگاه تولیدکنندگان داخلی را برگزار می کنیم.

* 70 درصد قطعات مترو داخلی است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد قطعات قابل استفاده شده مترو ساخت داخل است گفت: تلاش می شود در تولید قطعات مشابه خارجی کیفیت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به مشارکت فعال شرکت های داخلی برای ساخت قطعات موردنیاز صنعت مترو افزود: در بخش حساس سوزن مترو نیز شرکت های داخلی اقدامات خوبی را انجام داده اند و برخی از شرکت ها این قطعه را تولید و مراحل تست آن را نیز آغاز کرده اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه قطعات ساخته شده تولید داخلی مورد تست و آزمایش قرار می گیرد و پس از تایید استاندارد و ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد خاطرنشان کرد: حفظ ایمنی و جان مسافران از همه چیز مهمتر است و قطعات داخلی مطابق با استانداردهای جهانی در صنعت مترو کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات مترو شامل سه بخش متحرک، ثابت و ایستگاهی هستند که در تولید قطعات موردنیاز بخش تجهیزات ایستگاهی 100 درصد خودکفا شده ایم.

نایبی یادآور شد: در بخش تجهیزات ثابت نیز از نظر حجمی به 60 تا 70 درصد تولید داخل دست یافته ایم و تنها حدود 30 درصد این تجهیزات از خارج وارد می شود.

ناییبی در خصوص حمایت مالی دولت از شرکت مترو نیز گفت: دراین زمینه به دلیل اینکه تعهدات مالی دولت به طور کامل اجرا نشده، برای تعویض قطارهای فرسوده با مشکلاتی مواجه هستیم.

به گفته وی، در حال حاضر برای خدمت رسانی بهینه به شهروندان به یک هزار و هشت واگن جدید نیاز داریم که اگر دولت هزینه مالی این واگن ها را تامین کند، خریداری و در شبکه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش تعداد ایستگاهها گفت: تا پایان امسال و با افتتاح ایستگاههای خط فرودگاه مهرآباد، تعداد ایستگاههای مترو تهران و حومه به 100 ایستگاه می رسد.

مترو پایتخت درحال حاضر با چهار خط فعال و 164 کیلومتر طول مسیر دارای 96 ایستگاه در مناطق مختلف مختلف تهران و حومه است.

روزانه حدود سه میلیون نفر برای انجام سفرهای درون شهری خود از خدمات شرکت مترو تهران و حومه استفاده می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23دی1394، کدخبر: 81919491: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین