پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
معاون آموزش و تحقیق وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاههای کشور تدوین شد.

شعارسال: به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، مجتبی شریعتی‌نیاسر ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان گیلان با تبریک سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در کشور 4 میلیون و 600 هزار دانشجو در 2 هزار و 600 مرکز دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

وی از تدوین طرح آمایش آموزش عالی در کشور خبر داد و افزود: در صورت تصویب این طرح، توسعه تحصیلات کیفی شده و مناسب با بازار انجام می‌شود.

معاون آموزش و تحقیق وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سطح‌بندی را از دیگر سیاست‌های این وزارت‌خانه عنوان کرد و گفت: مراکز آموزش عالی باید در ارتقای کیفی و بهره‌وری فارغ‌التحصیلان بهتر کار کنند.

وی تفویض اختیار را سیاست کلان در آموزش عالی دانست و یادآور شد: طرح استانی شدن و منطقه‌ای شدن آموزش عالی باید به دانشگاه‌های کشور واگذار شود.

شریعتی‌نیاسر جمعیت دانشجویی را دو برابر اوایل انقلاب عنوان و دانشگاه گیلان را از افتخارات کشور بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 90 تعداد 22 میلیون نفر شاغل داشتیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 1404 تعداد 13 میلیون نفر بیکار داشته باشیم که اگر 3 تا 4 میلیون نفر را طبیعی بدانیم کمتر از 10 میلیون نفر بیکار خواهیم داشت که خارج ار عرف جامعه است.

شریعتی‌نیاسر جبران بیکاری تعداد افراد مذکور را مستلزم رشد هفت درصدی عنوان کرد و متذکر شد: امروز رسیدن به این عدد دور از ذهن است.

وی خاطرنشان کرد: ساز و کار لازم باید برای رسیدن به هفت درصد رشد اقتصادی در شورای عالی فراهم شود.

معاون آموزش و تحقیق وزیر علوم، تحقیقات و فناوری 12 درصد تحصیلات دانشجویان را در دانشگاه‌های دولتی عنوان کرد و یادآور شد: دولت باید از توان بخش خصوصی در آموزش عالی استفاده کند.

وی طرح ساماندهی مراکز آموش عالی را از دیگر سیاست های وزارت علوم بیان کرد و گفت: 45 درصد جمعیت دانشجویی در علوم انسانی تحصیل می‌کنند و تعداد دانشگاه‌های ما باید افزایش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از سایت خبرگزاری فارس: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین