پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بعد از ثبت جهانی روستای کلپورگان، گفت: به‌زودی تور ملی سفالگران ایران را در استان و منطقه کلپورگان و همچنین یک نمایشگاه تخصصی و سمپوزیوم سفال را در چابهار برگزار می‌کنیم.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، کامبیز مشتاق گوهری درباره برنامه‌هایی که برای توسعه روستای کلپورگان در دستور کار است، اظهار کرد: ارتقای کارگاه سفال کلپورگان به یک مجتمع پژوهشی سفال و سرامیک، ایجاد مراکز فروش سفال در روستای کلپورگان، ایجاد مراکز و کمپینگ‌های اقامتی برای گردشگرانی که قصد دیدن این روستا را دارند، جزو برنامه‌های کوتاه‌مدت است.

او بیان کرد: روستای کلپورگان در شهرستان سراوان به‌عنوان سومین اثر استان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید، در شورای جهانی صنایع دستی ثبت جهانی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با جهانی شدن روستای کلپورگان، توجه صنعتگران و گردشگران داخلی و خارجی و نیز مسوولان به این روستا جلب شده و این مسئله موجب پیشرفت بیشتر روستا می‌شود.

وی ادامه داد: سفال کلپورگان قدمت هفت‌هزار ساله دارد. کلپورگان در سیستان و بلوچستان، اولین روستایی است که در فهرست شورای جهانی صنایع دستی ثبت جهانی شد. جشن ویژه جهانی شدن روستای کلپورگان نیز با حضور رییس سازمان و استاندار سیستان و بلوچستان در روستای کلپورگان یا شهرستان سراوان برگزار خواهد شد.

گوهری با اشاره به بسته‌بندی سفال کلپورگان، گفت: یکی از اقدامات مهمی که قرار است، انجام شود، بسته‌بندی و طراحی محصول سفال کلپورگان است که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، سبب ارتقای این محصول می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان به هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان در بحث اقامت، ارتباطات، زیرساخت‌های اینترنتی و ... باید در سطحی باشیم که این روستا به یک برند جهانی تبدیل شود.

او افزود: با فروشگاه‌های مهم عرضه صنایع دستی در تهران هماهنگ کرده‌ایم تا با طراحی محصول مناسب، حصیر، گلیم بلوچ و فرش سیستان در مراکز عمده هنرهای صنایع دستی مدرن در مرکز و برای صادرات عرضه شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 26 شهریور 96، کد مطلب: 96062615095: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین