پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر شناسایی و ارزیابی جاذبه‌های گردشگری پایتخت گفت: اعتقاد داریم تهران باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

شعار سالحسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و رییس کمیته میراث فرهنگی وگردشگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات این کمیته گفت: این کمیته هنوز تشکیل نشده است، اما مسئولیت آن به عهده من بوده و در جریان راه‌اندازی این کمیته هستیم.

او ادامه داد: ساماندهی مشاوران، کارکنان و ارزیابی ساختمان‌ها و بناهایی که متعلق به میراث فرهنگی است و تعامل با سازمان میراث فرهنگی برای توسعه این حوزه، جزو وظایف این کمیته است. شهرداری نیز به منظور توسعه گردشگری دفاتری دارد و معمولا فعالیت‌های مربوط به گردشگری فقط در طول عید برگزار می‌شد، اما ما اعتقاد داریم تهران باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه تهران، ری و تجریش دارای آثار و جاذبه‌های گردشگری فراوان است، افزود: جاذبه‌های گردشگری تهران باید شناسایی و ارزیابی شود تا بتوانیم این شهر را به عنوان یک جاذبه گردشگری و توریستی تعریف کنیم.

رئیس کمیتهمیراث فرهنگی وگردشگری شورای شهر تهران درباره عملکرد این کمیته در سال‌های گذشته گفت:‌ از نظر من در آن دوران به ظرفیت‌های لازمی که وجود داشته است، توجه نکرده‌اند. البته نمی‌توان انکار کرد که شهرداری در این زمینه اقدامات و گام‌های خوبی نیز برداشته، اما از نظر بودجه‌ای نتوانسته کارکرد اصلی خود را در این حوزه ایفا کند.

او ادامه داد: با این حال با تمام انتقاداتی که به شهرداری تهران وارد است، شهرداری بهتر از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در این زمینه کار کرده است. البته عملکرد میراث فرهنگی به علت کمبود بودجه بوده است، اما شهرداری نیز به اندازه بودجه‌ای که مصرف کرده، نتوانسته است از پتانسیل‌های گردشگری استفاده کند.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه بیشتر اقدامات شهرداری در راستای گردشگری به مباحث عمرانی اختصاص داشته است، افزود: کار عمرانی با کار فرهنگی تفاوت دارد. شهرداری بیشتر به تعمیر ساختمان، خرید زمین و این قسم کارهای عمرانی پرداخته است. اینکه تهران را به عنوان مقصد جهانگردی و گردشگری به دنیا بشناسانیم متفاوت است. وجود 10 مرکز و جاذبه گردشگری که مردم آنها را بشناسند، مفیدتر از وجود 100 جاذبه گردشگری است که کسی آنها را نشناسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:540677، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین