پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
بر اساس ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور که به تصویب کمیسیون اقتصاد هیئت دولت رسیده، سهمی برای حمایت از تولید و اشتغال به بخش گردشگری اختصاص داده شده است.

شعارسال: بر اساس این آیین‌نامه، به سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور اجازه داده می‌شود تا سقف ۸هزارمیلیارد ریال بابت حمایت از تولید، اشتغال با اولویت جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مسکن، حمل‌ونقل عمومی، صادرات غیرنفتی و طرح‌های بهینه‌سازی و ارتقای بهره‌وری مصرف انرژی، تقویت منابع صندوق کارآفرینی امید و برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی و تولید فرآورده‌های زیستی (بیولوژیک) انسان و برای توسعه مراکز فوریت‌های اجتماعی در ۱۴۰ شهر بالای ۵۰هزار نفر جمعیت بر اساس جدول اعلام‌شده و با رعایت موارد ذکرشده اختصاص دهد.

بر اساس ردیف ۸ جدول توزیع اعتبارات بخشی از این اعتبار برای توسعه گردشگری نیز اختصاص پیدا می‌کند. در این ردیف آمده است: «یارانه سود تسهیلات برای سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش واحدهای کوچک، متوسط صنعتی، معدنی خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی و گردشگری» اختصاص می‌یابد.

اعتبارات جدول توزیع اعتبارات بند شش جدول ذیل بند «الف» تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۶، متناسب با تحقق درآمد‌ها ازسوی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور به دستگاه‌های اجرایی مربوط ابلاغ و در چارچوب موافقتنامه متبادله با دستگاه‌های اجرایی، به‌ مصرف خواهد رسید. در صورت عدم جذب اعتبار در هر یک از ردیف‌های جدول یاد شده، اعتبارات اشاره شده ازسوی سازمان برنامه ‌و بودجه کشور قابل جابه‌جایی است.

موارد یادشده به تصویب کارگروه ملی خواهد رسید و برای اجرا به کارگروه‌های استانی ابلاغ خواهد شد. کارگروه‌های استانی در چارچوب‌ سیاست‌های مورد نظر، واحدهای مشمول را به بانک‌های عامل معرفی و حمایت لازم را به‌عمل خواهند آورد.

توزیع استانی این یارانه براساس کارگروه ملی پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌گیرد و متناسب با ضرورت، اصلاح و بازتوزیع می‌شود. منابع پیش‌بینی‌شده در این بند نیز برای حمایت از صادرات غیرنفتی در چارچوب مفاد بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی مصوب ۴ خرداد ۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری میراث آریا، تاریخ انتشار: 9دی 1396 ، کدخبر: 130223،www.chtn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین