پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
در طول هر سال قریب به ۱.۵ برابر ظرفیت سد لتیان آب شرب در شبکه شهر تهران پیش از رسیدن به مصرف کننده، نشت کرده و هدر می رود.

شعارسال: به گفته «علیرضا نوذری پور» قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران میزان هدر رفت واقعی آب شرب در شهر تهران 11 درصد است.

با توجه به این مسئله، از حدود 350 لیتر سرانه مصرف آب شرب هر تهرانی در روزهای گرم سال، 38.5 لیتر پیش از رسیدن به دست مصرف کننده در شبکه توزیع آب هدر می رود و 311.5 لیتر آب شرب به طور متوسط در هر شبانه روز به ازای هر نفر به مصرف می رسد.

در سال 95 در مجموع حدود یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب آب شرب برای تهران تولید و توزیع شد. 11 درصد این رقم یعنی 115 میلیون و 50 هزار مترمکعب آب شرب در طول سال 95 در تهران پیش از رسیدن به مصرف کننده از شبکه فرسوده این کلانشهر نشت کرده و به هدر رفته است.

مخزن سد لتیان که یکی از 5 سد اصلی تأمین آب شرب کلانشهر تهران است در مجموع 95 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد. به عبارتی در طول هر سال قریب به 1.5 برابر ظرفیت سد لتیان آب شرب در شبکه شهر تهران پیش از رسیدن به مصرف کننده، نشت کرده و هدر می رود.

با این وجود، سالانه هیچ بودجه ای برای بازسازی و نوسازی شبکه فرسوده توزیع آب کلانشهر تهران در نظر گرفته نمی شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28تیر1396، کدخبر: 1468432: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین