پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور: از 25 درصد میزان آب بدون درآمد کشور کمتر از 13 درصد هدررفت آب تصفیه خانه ها، شبکه ها و انشعاب های آب در کشور است.

شعارسال:حميدرضا جانباز با اشاره به اينکه براساس استانداردهاي جهاني از واژه آب بدون درآمد براي هدر رفت آب استفاده مي کنيم افزود: هدر رفت به دو شکل ظاهري و واقعي صورت مي گيرد و هدر رفت واقعي آبي است که از شبکه ها هدر مي رود.

وي گفت: براساس برنامه توسعه قانون بهينه سازي و اصلاح آب شرب در کشور سالانه بايد يک درصد از ميزان هدر رفت آب کاهش يابد که اين موضوع به صورت قانون دائمي اصلاح و بهينه سازي آب شرب در برنامه ششم توسعه نيز آمده است.

جانباز افزود: پيش بيني مي کنيم براساس برنامه هاي در نظر گرفته شده براي کاهش هدر رفت آب نيمي از اهداف محقق شود که دليل اين امر کمبود منابع مالي و پيچيدگي هاي اين صنعت مانند مسائل فني، طراحي شبکه، کيفيت محصولات به کار رفته و رفتار مشترکان است.

ادامه روند کاهش بارش موجب کاهش خروجي آب سدها مي شود

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: بدترين سناريو در زمان ادامه کاهش اين است که خروجي حجم آب سدهايي که تأمين کننده آب شرب شهرها هستند به حداقل برسد.

حميدرضا جانباز با اشاره به اينکه ارزيابي سازمان هواشناسي در سه ماه اول سال آبي (مهرماه) جاري محقق نشده و با کمبود بارش مواجه هستيم گرچه اين کاهش بارش در بخش هايي از کشور پيش بيني مي شد افزود: اگر اين روند بارش ادامه يابد و در ماههاي آينده جبران نشود بدترين سناريو جلوگيري از خروج آب سدها خواهد بود.

وي گفت: طرح هاي فوري و اضطراري، حفر چاهها و شبکه ها و مديريت فشار از جمله ديگر راهکارهايي است که براي تأمين آب شرب در شرايط ادامه کاهش بارش مدنظر داريم.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تاکيد کرد: برغم اينکه کاهش بارش و تداوم خشکسالي نسبت به پارسال افزايش يافته مشکل جدي در تأمين آب شرب نداريم و مديريت رفتار مشترکينو شبکه را در اولويت قرار داديم.

جانباز گفت: بخش هايي از کشور مانند فلات مرکزي ايران کمبود بارش دارند و به طور خاص استان هاي يزد، فارس، کرمان، خراسان رضوي و جنوبي، سمنان، تهران و سيستان و بلوچستان به شدت با کاهش بارش مواجه هستند که اميدواريم در ماههاي آينده جبران شود.

وي افزود: براساس پيش بيني سازمان هواشناسي کاهش بارش کمتر از نرمال خواهيم داشت گرچه پيش بيني هاي دقيق تر نشان مي دهد عمده بارش ها در زمستان و ماههاي فروردين و ارديبهشت خواهد بود که در مناطقي از کشور اين ميزان کاهش بارش جبران مي شود و در صورتي که محقق نشود با اجراي طرح هاي اضطراري آب مورد نياز شرب را تأمين مي کنيم.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اينکه با اجراي کاهش خروج آب سدهاي تأمين کننده شرب در سال هاي گذشته نيز با همکاري ساير بخش هاي وزارت نيرو اجرا شده است گفت: تأمين آب شرب در وزارت نيرو اولويت نخستاست و در جاههايي که شرايط خشکسالي وجود داشته باشد با تعريف منبع آبي جايگزين آب مورد نياز را تأمين مي کنيم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار1 دی96، کدخبر: ۱۹۵۶۵۸۰، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین