پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تصفیه و استفاده مجدد از پساب‌های شهری می‌تواند بخشی از نیاز آبی کشور را تأمین کند.

شعارسال:

"حمیدرضا جانباز" در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID )، انجمن بین‌المللی آب (IWA)  با کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران و کمیته ملی آب و فاضلاب ایران با بیان این مطلب گفت: استفاده مجدد از پساب تصفیه شده فاضلاب‌های شهری می‌تواند بخشی از نیاز آبی کشور را در زمینه صنعت، خدمات شهری و کشاورزی تأمین کند.

جانباز از این رویداد به عنوان یک اتفاق بی‌نظیر که بین دو کمیته بزرگ فعال در زمینه آب در جهان رخ می‌دهد، یاد کرد و افزود: کشور ایران دارای ویژگی‌های خاصی از نظر اقلیم بوده و قرار داشتن در منطقه خشک و کم بارش آسیا و همچنین رشد جمعیت شهرنشینی باعث شده تا دارای چالش‌های آبی فراوانی باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدام‌های خوبی در بخش فاضلاب در کشور اجرایی شده است، افزود: ایران دارای ظرفیت‌های دانشگاهی خوبی است و در کشور این پتانسل وجود دارد تا با استفاده از تجارب بین‌المللی بتوان در زمینه استفاده مجدد از پساب‌های فاضلاب برای بخش کشاورزی، قسمتی از نیازهای آبی کشور را مرتفع کرد.

پروفسور"هلموت کرویس" رییس انجمن بین‌المللی آب نیز با بیان این مطلب که انرژی و آب دو عنصر اصلی حیات و بقا هستند و یکی از چالش‌های امروز ما تأمین آب و انرژی در هر مقطع زمانی است، افزود: برای ما بسیار مهم است که پتانسیل و ظرفیت این عناصر حیاتی کاهش پیدا نکند.

وی با اشاره به وقوف چالش آب در ایران و اینکه ایران سهم بسزایی در یافتن همکاری‌های موجود با توجه به سابقه و تجربه خشکسالی و مشکل آب دارد، گفت: مشکل آب تنها به ایران منحصر نمی‌شود، بلکه یک مشکل جهانی است و بیشتر کشورها با آن مواجه هستند.

 در ادامه،  "سعید نی‌ریزی" رییس کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) با اشاره به اینکه بجز ایران، بیشتر کشورهای جهان و اروپای غربی با مشکل کم آبی مواجه هستند، گفت: استفاده از پساب تصفیه شده در بخش کشاورزی مسئله مهمی است که می‌تواند نسبت به رفع چالش‌های آبی بسیار مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به این مطلب که با امضای این تفاهم نامه هنوز در آغاز راه قرار داریم و بیشتر فعالیت‌ها بایستی توسط کمیته ملی اجرایی شود تا بتوانیم به یک نتیجه و دستاورد بین‌المللی برسیم، گفت: حمایت‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌تواند تضامین لازم را برای موفقیت این پروژه به ارمغان بیاورد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار خبر 24 شهریور 1395، کدمطلب:410621 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین