پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
اقداماتی که دولت تدبیر و امید در استان یزد برای توسعه استان انجام داده را در هشت محور می‌توان اولویت‌بندی کرد:
شعارسال:
- تأمین آب شرب و مدیریت مصرف آب کشاورزی

- بهره‌برداری علمی از معادن و توسعه صنایع «های‌تک» و کم‌آبخواه

- توسعه گردشگری

- توسعه فرهنگ و هنر

- توسعه کیفی مراکز علمی و پارک‌های علم و فناوری

- بهداشت و درمان

- منابع طبیعی و محیط زیست

- توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در ارتباط با هر یک از این محورها اقدامات خوبی صورت گرفته که جا دارد به مهم‌ترین آنها اشاره شود. حفر چاه‌های اضطراری در این مدت بشدت پیگیری شد تا در مواقع خط انتقال آب با اشکال مواجه نشود و می‌توان امیدوار بود که قطعی آب به حداقل برسد.

طرح آب شرب یزد به تصویب شورایعالی آب رسیده و اقدامات اجرایی آن شروع شده و در حال اجراست. با کمک 400 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان کار توسط بخش خصوصی همزمان با سفر ریاست جمهوری به یزد کلید خورده است. در بحث مدیریت مصرف آب کشاورزی توفیقات خوبی حاصل شده و طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی اجرایی شده است. با توجه به کمبود منابع آبی در استان استفاده از پساب‌های شهری و تصفیه‌ فاضلاب برای استفاده در صنایع و فضای سبز مورد توجه قرار گرفت و در 5 شهر جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه در حال ساخت است. یکی از چالش‌های پیش روی معادن یزد خام‌فروشی بود که خوشبختانه به توفیقات خوبی رسیدیم، اجرای طرح شروع ساخت کارخانه 5 میلیون تنی گندله‌سازی در منطقه بافق، طرح فولاد یک میلیون تنی و طرح افزایش تولید آهن اسفنجی کارخانه ارفع اردکان از 800 هزار تن به 2/1 میلیون تن از این جمله است معدن سرب و روی مهدی که حدود سه دهه متوقف شده بود به مزایده رفته و بزودی کار خود را دوباره آغاز می‌کنند. در بحث توسعه‌ گردشگری نیز پیشرفت چشمگیری داشته ایم. پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در این دولت تصویب و برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شده است. در استان یزد در دولت قبل 3 هزار و 378 پروژه نیمه‌تمام وجود داشت که با اقدامات انجام شده و در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید به یک هزار و 500 طرح رسیده که بدون شک موفقیت بزرگی است. به هر روی اگر بخواهیم درخصوص کارنامه دولت در استان‌ها بویژه استان یزد به یک جمع‌بندی برسیم باید بگوییم این اقدامات در شرایطی حاصل شده که ما بحث تحریم‌ها را داشتیم، با مشکلات انتقال پول و قفل‌های سیستم بانکی مواجه بودیم و قیمت هر بشکه نفت ما به 25 دلار رسید و خیلی مشکلات دیگر که خوشبختانه توانستیم با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» و تدبیر مدیریتی به آن دست یابیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ضمیمه روزنامه ایران، صفحه 136 ، تاریخ انتشار:شنبه 6 شهریور 1395، شمار: ویژه هفته دولت.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین