پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه حدود 25 تا 30 هزار کودک دارای معلولیت شدید جسمی و ذهنی در کشور متولد می شود، بنابر این باید آزمایش های ژنتیک قبل از ازدواج جدی گرفته شود.

شعارسال: انوشیروان محسنی بندپی شامگاه جمعه در آیین تجلیل از معلولان نخبه استان یزد افزود: اختلالات ژنتیکی از بدو تولد باعث ایجاد مشکل برای افراد معلول می شود و فشارهای روحی و روانی زیادی را بر خانواده وارد می کند لذا از برنامه های مهم سازمان بهزیستی توجه ویژه به مقوله پیشگیری است .

وی ادامه داد: در سال گذشته در کشور بخاطر مشکلات ژنتیکی حدود 600 سقط جنین بر اساس ضوابط قانونی و شرعی صورت گرفته که از این تعداد حدود 190 مورد آن مربوط به استان یزد بوده است .

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: طبق برنامه ششم و برای کاهش معلولیت در کشور برای خانواده ها و در هنگام ازدواج آزمایش های ژنتیک باید اجباری شود.

محسنی بندپی با بیان این که بار اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر دوش سازمان بهزیستی گفت: از یک میلیون و 200 هزار معتاد رسمی کشور هم اکنون 700 هزار نفر آنها از خدمات این سازمان در بخش های مختلف استفاده می کنند .

وی افزود: بزرگترین شبکه اجتماعی کشور بنام اورژانس اجتماعی با مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی شرایطی را فراهم کرده که از شیوع آسیب ها و ناهنجاری ها تا حدودی جلوگیری می کند .

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: در سال 94 بخاطر فعالیت های اورژانس های اجتماعی و مداخله به موقع در کشور از خودکشی دو هزار و 880 زن و یک هزار و 900 مرد جلوگیری شده است .

وی گفت: هم اکنون سازمان بهزیستی در اقصی نقاط کشور با 22 هزار نیروی متخصص و مجرب و همچنین فعالیت 26 هزار موسسه در بخش های مختلف به جامعه خدمات ارائه می کند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته یک میلیون و 500 هزار کودک در کشور متولد شده که از این تعداد 67 درصد آنها یعنی 966 هزار نفر زیرپوشش طرح ملی غربالگری شنوایی سنجی قرار گرفتند که از این تعداد سه هزار و 500 کودک ناشنوا در کشور شناسایی و نسبت به ارائه خدمات مختلف مورد نیاز به آنها اقدام شد.

محسنی بندپی اظهار داشت: از سه میلیون کودک سه الی شش ساله که سال گذشته زیرپوشش طرح غربالگری بینایی سنجی قرار گرفتند، 27 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم بودند که خدمات مورد نیاز برای درمان به آنان ارائه می شود.

وی همچنین به ارائه آموزش های خانه به خانه در قالب ایجاد پنج هزار و 200 تیم اجتماع محور در پنج هزار و 200 محله با ریسک بالا در زمینه مسائل اجتماعی در کشور خبرداد و افزود: این آموزش ها با حضور افراد خبره و کارشناسان مجرب اجتماعی بر حسب نیاز در محلات ارائه شده است .

محسنی بندپی، سازمان بهزیستی را تخصصی ترین سازمان در کشور ذکر کرد که در ماموریت های مختلف و بخش های مورد نیاز در مسائل اجتماعی و پیشگیری فعالیت دارد و یادآور شد: توانمندسازی و توان بخشی جامعه هدف محوری ترین برنامه بهزیستی است که با همکاری سایر بخش های اجرایی و مردم انجام می شود.

وی افزود: عملکرد استان یزد در ارائه خدمات و انجام ماموریت های مختلف بهزیستی مطلوب ارزیابی می شود و این استان جزو استان های برتر کشور در زمینه ارائه خدمات به توان جویان محسوب می شود .

در این آیین که به مناسب هفته بهزیستی برگزار شد از 40 معلول برتر و نخبه استان یزد که مقام های برتر ملی و بین المللی در زمینه های مذهبی، علمی، ورزشی، هنری و کارآفرینی را کسب کرده اند، تجلیل بعمل آمد .

24 تا 30 تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:25تیر1395، کدخبر: 82150141: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین