پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آئین نامه مرتبط با غربالگری ژنتیک ازدواج تهیه و برای تصویب آن منتظر اعلام نهایی هیئت دولت هستیم.

شعارسال: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آئین نامه مرتبط با غربالگری ژنتیک ازدواج تهیه و برای تصویب آن منتظر اعلام نهایی هیئت دولت هستیم.

نوزادانوشیروان محسنی بندپی گفت: سازمان بهزیستی کشور طی سال‌های اخیر سیاست پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده و بر مبنای این سیاست برنامه‌هایی را تدوین کرده ایم.

وی افزود: اولویت نخست ما جلوگیری از برزو و ظهور معلولیت‌ها در افراد است و اعتقاد ما این است که باید برای جلوگیری از تولد کودکان معلول برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تولد نوزادانی که با اختلالات ژنتیکی متولد می‌شوند اظهارکرد: متاسفانه تاکنون آمار تولد نوزادانی که با اختلالات ژنتیکی در کشور متولد می‌شوند قابل توجه بوده و امیدوار هستیم با اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیک این آمار کاهش یابد.

محسنی بندپی در خصوص همکاری نمایندگان مجلس با مسئولان سازمان بهزیستی به منظور کاهش معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی خاطرنشان کرد: با کمک مجلس شورای اسلامی، بند ۲۵ قانون برنامه توسعه به غربالگری ژنتیک ازدواج اختصاص یافت و همین موضوع سبب شد بتوانیم در حوزه غربالگری ژنتیک برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

وی از تدوین آئین نامه غربالگری ژنتیک ازدواج خبرداد و تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور آئین نامه مرتبط با غربالگری ژنتیک ازدواج را تهیه و تدوین کرده و این آئین نامه اکنون در هیئت دولت در حال بررسی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر هیئت دولت آئین نامه مرتبط با غربالگری ژنتیک ازدواج را به تصویب برساند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار24آذر 96،کدخبر : 376520، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین