پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شود تا سالانه از تولد حدود 30 هزار معلول جلوگیری شود.

شعارسال: انوشیروان محسنی بندپی عصر روز شنبه درگردهمایی موسسات خیریه و خیران کاشان و در خانه تاریخی نگین این شهرستان اظهار داشت : تمام راهبرد سازمان بهزیستی این است تا تلاش کنیم معلولیت در جامعه کاهش یابد و در همین راستا سازمان به دنبال آن است آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج اجباری شود تا دیگر شاهد تولد کودک معلولی نباشیم.

وی با بیان این که در دولت تدبیر و امید، این سازمان سه محور را نهادینه کرده تا به مرحله اقدام و عمل برساند تصریح کرد: این سه محور پیشگیری از شیوع معلولیت ها،ارتقای خدمات توانبخشی واستفاده ازظرفیت های ارزشمند خیر جمعی است.

وی گفت: این سازمان تنها نهادی است که غربالگری کودکان 2 تا 5 سال را در دستور کار خود قرار داده است تا برگشت پذیری آن ها به جامعه تسهیل یابد.

محسنی بندپی اظهار کرد:با تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه حمایت همه جانبه از خانواده های دارای معلولیت شدید در دستور کار قرار دارد تا بتوان با تصویب سریع تر آن در مجلس در زمینه های مختلف به این عزیزان تسهیلات و خدمت رسانی کرد.

وی ادامه داد:مجلس کمیسیون ویژه ای تشکیل داده است تا لایحه 10ماده ای دولت هر چه سریع تر به تصویب رسیده و دولت بتواند با ایجاد مشوق هایی در زمینه های مالی به اشتغال معلولین کمک کند و نیز شورای عالی معلولیت تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد:دولت تدبیر و امید توفیق دارد با بهره برداری ازعلم وتخصص، معلولیت ها را کنترل کند و خدمات استاندارد را به جامعه هدف برساند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27آذر1395، کدخبر: 82350030: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین