پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
تقریباً بسیاری از مراجعات افراد به چشم‌پزشک‌ها به خاطر عفونت‌های چشمی ناشی از لنز است.آیا هرکسی که از لنز استفاده می‌کند دچار عفونت می‌شود؟
شعارسال: تقریباً بسیاری از مراجعات افراد به چشم‌پزشک‌ها به خاطر عفونت‌های چشمی ناشی از لنز است.آیا هرکسی که از لنز استفاده می‌کند دچار عفونت می‌شود؟

یکی‌از دلایل عفونت چشم این است که افراد به توصیه‌های پزشک بی‌توجه هستند و نحوه درست استفاده از لنز را نمی‌دانند.

دستگاه لنز به‌خودی خود هیچ عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند اما اگر شما آن را درست مصرف نکنید دچار مشکلات جدی می‌شوید. عفونت کرتیت مهم‌ترین عارضه استفاده نادرست از لنز است.این عفونت از باکتری‌هایی ایجاد می‌شود که به قرنیه چشم و گودی شفاف چشم آسیب وارد می‌کنند.توجه به سلامت چشم و مراقبت از آن بسیار مهم است؛ چون چشم عضو گرانبهای بدن شماست. ۴۵ درصد از کسانی که لنز استفاده می‌کنند قبل از مصرف دست‌هایشان را نمی‌شویند همچنین لنزهایی که تاریخ مصرف دارند نباید بیشتر از موعد انقضا استفاده شوند. بعداز تاریخ انقضا لنزها آلوده و ناکارآمد هستند و باید کنار گذاشته‌ شوند. لنز یک ابزار پزشکی جایگزین عینک است که در بسته‌های استرلیزه حاوی مایع نگهداری و به مرور زمان آلوده می‌شود. مصرف زیاد لنز تاریخ مصرف گذشته در دید شما تأثیر می‌گذارد.علاوه‌ براین خوابیدن با لنز نیز خطر ایجاد عفونت را افزایش می‌دهد. وقتی پلک‌ها بسته ‌هستند اکسیژن به سطح لنز نمی‌رسد و جرم‌ها و آلودگی‌ها روی سطح لنز باقی می‌مانند.عفونت چشم می‌تواند باعث کوری شود پس بهتر نیست بیشتر مراقب باشید؟

* راه حل

قبل از استفاده از لنز دست‌هایتان را بشویید و کاملاً خشک کنید. لنز نباید با هیچ مایعی جز آنچه درآن نگهداری می‌شود در تماس باشد. وقتی به حمام یا استخر می‌روید، لنز را دربیاورید.

زمانی که چشم‌ها را آرایش کردید از لنز استفاده نکنید و برای آرایش چشم ابتدا لنز را بگذارید.

اگر همیشه از لنز استفاده می‌کنید هر سه ماه یک‌بار آن را عوض کنید.هرگز لنز قدیمی و جدید را باهم استفاده نکنید.

اگر چشم صدمه دیده یا قرمز شده‌ است و از چشم‌هایتان اشک می‌آید خیلی سریع لنز را دربیاورید و به پزشک مراجعه کنید و در این مدت عینک بزنید.

برای خرید لنز با پزشک مشورت کنید. لنز را اینترنتی نخرید و به توصیه پزشک برای انتخاب لنز مناسب اهمیت بیشتری بدهید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ضمیمه روزنامه ایران، صفحه 10 ، تاریخ انتشار: 3 مهر 1396، شماره: 141 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین