پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
منابع سوری از عملیات ارتش در شرق پایتخت و اقدام تروریست‌های جبهه النصره در تخلیه مواضع خود در حومه ادلب، حماه و حلب از ترس حملات هوایی روسیه خبر دادند.

شعار سال: نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را در محورهای جوبر و عین ترما در شرق پایتخت آغاز کردند، پیش از آغاز این عملیات،‌یگان موشکی ارتش، مواضع و استحکامات گروه‌های تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن را درهم کوبید.

یک منبع میدانی به تسنیم گفت: نیروهای ضربتی گارد ریاست جمهوری، در محورهای جوبر و عین ترما پیشروی زیادی داشته‌اند و فرار گروهی تروریست‌ها در خطوط جبهه‌ها در عین ترما و جوبر ثبت شده است و برخی از تروریست‌ها هم برای منفجر کردن ساختمان‌ها با هدف مانع‌تراشی در برابر پیشروی نیروهای ارتش تلاش کرده‌‌اند.

در حومه حمص، ارتش سوریه با پشتیبانی همپیمانان، شهرک‌های «الصفوانیة،المکرمیة،رسم الوسید،تلة رجم الشارة و جورة نزال» در جنوب شرقی جب الجراح در حومه شرقی حمص را پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند. تپه‌های اطراف و راه‌های مواصلاتی میان حومه حمص و حماه هم به کنترل ارتش درآمد.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش در واکنش به عملیات ارتش،‌از روی ضعف و ناتوانی، محله‌های مسکونی در شهر السلمیه در حومه شرقی حماه را با ده‌ها گلوله خمپاره هدف قرار می‌دهد که به جان باختن شماری از غیرنظامیان منجر شده است.

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش و متحدان، عملیات پاکسازی کامل منطقه واقع بین حومه شرقی الرقه و حومه غربی دیرالزور را پس از آزادسازی بیش از 35 شهرک و تپه به پایان رساندند.

نیروهای ارتش و متحدان توانسته بودند با حمایت جنگنده‌های روسی از حومه غربی دیرالزور به سمت حومه شرقی الرقه در طول کرانه‌ غربی رودخانه فرات پیشروی کنند، طی درگیری‌ها، صدها تروریست داعشی به هلاکت رسیدند و ده‌ها خودروی زرهی و تانک و خودروی بمب‌گذاری شده آنها منهدم شد. ابومن التونسی تروریست تونسی، ابوالشیماء تروریست عراقی ملقب به قاضی شرعی، ابومعتز العدنانی سخنگوی داعش و فرد نزدیک به ابوبکرالبغدادی، ابوعبدالله التتری از تروریست‌های ترکستانی، ابوعبیده سعودی تروریست سعودی از جمله تروریست‌هایی هستند که در این درگیری‌ها به هلاکت رسیدند.

با این دستاورد، ارتش سوریه و همپیمانان آنها به حضور گروه تروریستی داعش در حومه شرقی الرقه و حومه غربی دیرالزور پایان دادند.

در محور شرقی شهر دیرالزور هم گروه‌های مسلح کردی مورد حمایت آمریکا، بر میادین نفتی العزبه و کونیکو در شمال شهرک خشام در شرق فرات مسلط شدند.

خبر دیگر اینکه، عملیات ارتش و همپیمانان در منطقه حویجه صکر در سایه درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی و حملات گسترده نیروی هوایی روسیه و سوریه به مواضع آنها ادامه دارد.

از سوی دیگر تجهیزات روسی وارد فرودگاه حمیمیم در شهر لاذقیه شد که شامل پل‌های شناور و قایق‌هایی است که به ارتش سوریه برای عبور از رودخانه فرات کمک می‌کند.

ارتش سوریه در هجدهم سپتامبر جاری توانست با استفاده از پل‌های شناور و قایق‌ از رودخانه فرات عبور و سه روستا را در آن سوی رودخانه آزاد کند.

خبر دیگر اینکه منابع محلی گزارش دادند جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی همپیمان تمام مقرهای خود را در حومه‌های ادلب، حلب و حماه تخلیه کرده‌اند و تروریست‌های آنها از ایست‌های مستقر در ورودی‌های شهرها و شهرک‌های تحت سیطره خود عقب‌نشینی کرده‌اند، این خبرها با حملات گسترده جنگنده‌های روسی به مواضع تروریست‌های النصره در ادلب و حومه حلب همزمان شده است به طوری که حملات هوایی تا شهرک سرمین و اطراف جسرالشغور در نزدیکی مرزهای ترکیه امتداد دارد. حملات هوایی هیچ یک از گروه‌هایی را که در یورش گسترده اخیرشان به حومه شمالی حماه مشارکت داشتند، مستثنی نکرده است.

این حملات تا کنون به هلاکت بیش از 100 تروریست در شدیدترین حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها در حومه ادلب و نیز انهدام ستونی از خودروهای آنها در اطراف شهر سراقب منجر شده است. جنگنده‌های روسی همچنین مواضع تروریست‌ها را در حومه غربی حلب بمباران کردند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:1529521، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین