پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
به مرکز چکش کاری، سرو صدا و روغن ریخته شده روی زمین وارد می‌شویم. هرطرف را که نگاه می‌کنی پر از خودروهای بیماری است که کارگری روی آن کار می‌کند. یکی چکش به دست گرفته و درحال تعمیر در خودرو تصادف کرده است که مالکش درخواست کرده آن را بی رنگ برایش درآورند. یکی دیگر با دست روغنی می‌خواهد موتوری را تعمیر کند.

شعارسال: راسته خیابان دماوند پراز تعمیرگاه‌های خودرو و فروشگاه‌های عرضه لوازم یدکی است. برخی ازتعمیرگاه‌ها با اینکه بزرگ و جا دار به نظرمی‌رسند اما مشتری‌هایشان آنقدر نیست که انتظارش می‌رود. در این میان رانندگان برخی خودروها دنبال مکان خاصی می‌گردند و بی‌اعتنا از کنار تعمیرگاه‌های دیگر می‌گذرند. ما نیز پرسان‌پرسان تعمیرگاهی را پیدا کردیم که به انصاف شهره عام و خاص است. می‌خواستیم چند دقیقه‌ای با او صحبت کنیم تا از فضای که در بین تعمیرگاه‌ها وجود دارد با خبر شویم.

به مرکز چکش کاری، سرو صدا و روغن ریخته شده روی زمین وارد می‌شویم. هرطرف را که نگاه می‌کنی پر از خودروهای بیماری است که کارگری روی آن کار می‌کند. یکی چکش به دست گرفته و درحال تعمیر در خودرو تصادف کرده است که مالکش درخواست کرده آن را بی رنگ برایش درآورند. یکی دیگر با دست روغنی می‌خواهد موتوری را تعمیر کند.

صاحب تعمیرگاه نزدیک 40 سال است که کار و کسب خود را راه انداخته است و برای انواع خودروها پزشکی می‌کند. وی به انصاف و صداقت و تهیه جنس اصل و تعویضش به‌جای قطعه معیوب شهرت خوبی پیدا کرده است. وی به هم صنفی‌هایش می‌گوید اگر می‌خواهید کار و کسبتان رونق داشته باشد تنها راه صداقت در کار است. وقتی فردی خودرو خودرا برای تعمیر می‌برد نمی‌تواند به تعمیرکار اطمینان کند چرا که همیشه شنیده‌ایم برخی از تعمیرکاران قطعات معیوب را به‌جای تعویض، تعمیر یا قطعات بی کیفیت نصب می‌کنند و در نهایت پول دستمزد و قطعه نوبا کیفیت را می‌گیرند.

صاحب این تعمیرگاه می‌گوید: می‌دانم پشت سر تعمیرکاران خودروها چه حرف‌های زده می‌شود که البته برخی از آنها هم پربیراه نیست. مثلا بدنه یک خودروی تصادفی را می‌توان بدون رنگ درآورد اما تعمیرکاران برای آنکه وقت کمتری بگذارند می‌گویند بدون رنگ نمی‌شود خودرو را مانند روز اولش کرد. از این دست گفته‌ها زیاد است. شاید یکی از دلایلی که باعث شده هزار گفته در این حوزه باشد به خاطر عدم نظارت است و مردم نیز چاره‌ای جز اطمینان ندارند.

وی دلش برای خودروهایی که روزهای اول آغاز کسب و کارش به تعمیرگاه می‌آمدند تنگ شده و از روزهای گذشته به نیکی یاد می‌کند و می‌گوید: آن روزها مثل امروز خبری از اینترنت و روزنامه و مجله‌های مربوط به خودرو نبود تا ازمدل‌های جدید ماشین سر در بیاورم. هرچند وقت یک بار مدل ماشین‌ها ازسینگر گرفته تا هیلمن عوض می‌شد. همین مساله باعث شده بود برخی ماشین هایی که برای تعمیر می‌آوردند را ندیده باشم و نمی‌دانستم چطورباید خودرو را تعمیرکنم. با هزار زحمت و پرس و جو از دوستان وهمکاران دیگر‏، راه و چاه تعمیر خودرویی را که ندیده بودم پیدا می‌کردم و دست به کار می‌شدم تا کارمشتری لنگ نماند. با همین کارها بود که راه و روش تعمیر انواع خودروها را یاد گرفتم و تعمیرگاهم شد کلینیک تعمیر خودرو.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 3مهر1396، کدخبر: 201193: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین