پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۳۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
محمدرضایی‌گفت: علی‌رغم اینکه تعداد آتش‌سوزی ها بیشتر شده و حوادث غیر مترقبه هم کم نیست اما بیمه آتش‌سوزی محدود است.

شعار سال: محمد رضایی‌ مدیر بیمه‌های‌ آتش‌سوزی بیمه‌ ایران  اظهار داشت: رشته بیمه آتش سوزی رشته‌ای اختیاری است و مردم هم چندان رغبتی به خرید آن ندارند، متاسفانه طی سال های اخیر تعداد آتش سوزی هایی که اتفاق افتاده نسبت به سال ماقبل آن حداقل پنج تا شش برابر شده و این نشان می‌دهد که استهلاک سیم کشی ساختمان ها زیاد شده و ریسک آتش سوزی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: علی رغم اینکه تعداد آتش سوزی‌ها بیشتر شده و حوادث غیر مترقبه در کشور هم زیاد است و هر روز چندین زلزله در سراسر کشور گزارش می‌شود که بالای دو ریشتر است اما این موضوع اصلا اعلام نمی‌شود.

رضایی تصریح کرد: علارغم تهدیداتی که می‌شود میزان گرایش مردم به این بخش بسیار پایین است و ما برای رفاه بیمه‌گذاران بازار را بر اساس خواست مشتری‌ها تقسیم کرده‌ایم و برای روستاییان بیمه نامه‌های مختلف روستایی بر اساس تهدیدات روستایی‌ با قیمت های بسیار پایین ۲۵ ، ۴۵  و ۷۵  هزار تومان در نظر گرفته‌ایم که شامل خسارات مربوط به محصول، علوفه ، زلزله، سیل و سرقت است.

وی گفت: ضمن‌آنکه برای بخش‌های شهری نیز بیمه‌نامه دیگری طراحی کردیم که برای شهرنشینان است و حتی نوسانات برق ‌و خطرات طبیعی و حتی سرقت را هم تحت پوشش قرار‌داده‌ایم.

وی گفت: حدود سه میلیون واحد تجاری در کل کشور داریم که کمتر از سه تا چهار درصد آنها بیمه‌ هستند و کمتر از ۱۰ درصد واحدهای مسکونی نیز تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیر بیمه‌های‌آتش‌سوزی بیمه‌ایران با اشاره به ریسک بالای واحدهای تجاری در حوادث غیرمترقبه گفت: متاسفانه شاهد آنیم که یک واحد تجاری که کل سرمایه‌اش در داخل مغازه است هیچ بیمه‌ای ندارد.

وی در مورد خسارت های واحدهای تجاری در پلاسکو نیز گفت: پلاسکو یکی از مواردی بود که بیمه ایران با وجود اینکه بیشترین سطح بیمه را در این مجموعه برعهده داشت، در کمترین زمان پرداخت ها را انجام داد و این افراد توانستند در جای دیگر واحد دیگری را بگیرند.

رضایی‌ با بیان اینکه ما در کشور زلزله خیزی هستیم افزود: تنها راهی‌که کشورهای دیگر از جمله امریکا، ژاپن، دبی، انگلیس و فرانسه به دنبال آن هستند بحث بیمه‌های غیر مترقبه و اجباری کردن بیمه اتش سوزی است اما در ایران این موضوع هنوز در مجلس تصویب نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید این بیمه اجباری شود و کلیه منازل مسکونی نیز آنرا داشته باشند، گفت: در صورتی که دولت کمک کند، پس از ۱۰ سال فرهنگ سازی خواهد شد و مردم خودشان این حق بیمه را پرداخت خواهند کرد و همه خواهند توانست تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی و اتش سوزی قرار گیرند.

رضایی افزود: یک نوع قرارداد اتکایی‌داریم که خسارت های غیرمترقبه و فاجعه آمیز را در داخل و خارج از کشور پوشش می‌دهد اما معمولا تعداد افرادی که خسارت می‌بینند بیش از تعدادی است که به ما حق بیمه می‌دهند و ما تاکنون نتوانسته‌ایم از بیمه‌نامه اتکایی استفاده کنیم اما در صورتی که همه کشورها پوشش داده شود زمان خسارت می‌توانیم ارز وارد کشور کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 07 مهر 1396، کد مطلب:540706 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین