پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۴ - 2025 June 28
کد خبر: ۸۴۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
رئیس کل بیمه مرکزی از عملیاتی شدن درج کد یکتا بر روی بیمه نامه های شخص ثالث از طریق سامانه سنهاب برای نظارت بر عملیات صدور بیمه نامه و کنترل پرداخت خسارت خبر داده است.

شعار سال: با تصمیم جدید بیمه مرکزی برای صدور کد یکتا ، شرکت های بیمه از ابتدای مهر ماه باید قبل از صدور بیمه نامه شخص ثالث، از بیمه مرکزی درباره عدم خسارت تائیدیه دریافت کنند.

صدور کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث عاملی برای شفاف سازی این بیمه نامه ها به ویژه در ارائه تخفیف است.
شرکت های بیمه قبل از صدور بیمه نامه شخص ثالث، از بیمه مرکزی درباره عدم خسارت تاییدیه می گیرند و بعد از ان بیمه نامه شخص ثالث صادر می کنند.
اطلاعات ارسال شده از سوی بیمه مرکزی درباره خودرو و همچنین عدم خسارت آن مبنای تخفیف بیمه نامه خواهد بود و این موضوع از تقلب و رقابت ناسالم جلوگیری می کند.
طرح کد یکتا ، اپراتور و کارمند محور نیست و سیستم محور است که باعث می شود خطای عمدی یا غیرعمدی اپراتورها از بین برود.
در حال حاضر در کمتر از یک ثانیه می توان استعلام را برای کد یکتا و صدور بیمه نامه شخص ثالث از بیمه مرکزی گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداو سیما ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:1819655، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین