پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۷۸۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
دبیر کانون انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه حادثه دیدگان حوادث غیرمترقبه نیاز به سابقه بیمه برای دریافت بیمه ندارند گفت: بیمه شده بیکار، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به واحد کار اطلاع دهد.

شعارسال: هادی ابوی درباره مهلت مراجعه متقاضیان برای دریافت بیمه بیکاری گفت: بیمه شده بیکار، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به واحد کار و امور اجتماعی ذی‌ربط اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه آن اعلام کند.

وی درباره شرایط لازم برای دریافت مقرری بیمه بیکاری افزود: بیمه شدگان بیکار، در صورت احراز شرایط زیر، استحقاق دریافت مقرری بیمه بیکاری را دارند: مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشند، تبعه کشورهای خارجی نباشند، مستمری‌بگیر بازنشسته و یا ازکارافتاده کلی نباشند و دارای حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشند.

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در پاسخ به اینکه اگر کسی در اثر حوادث غیرمترقبه دچار حادثه شود آیا مشمول بیمه بیکاری می شود اظهار داشت: بیمه شدگانی که به‌علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند: سیل، جنگ، زلزله و آتش‌سوزی بیکار می‌شوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند، با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

ابوی بیان کرد: بیمه شدگان باید در دوره‌های کارآموزی و سوادآموزی که از سوی ادارات کار و امور اجتماعی و نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود، شرکت کنند و هر دو ماه یک بار، گواهی لازم در این زمینه را به شعب تأمین اجتماعی ارائه کنند.

وی درباره اینکه از نگاه قانون بیمه بیکاری چه کسانی بیکار تلقی می شوند گفت:بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد. براساس این قانون، چنانچه بیمه شده‌ای به‌علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به‌تشخیص وزارتخانه ذی‌ربط و تأیید شورای‌عالی کار، بیکار موقت شناخته شود و همچنین بیمه شدگانی که به‌علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی بیکار شوند، می‌توانند از مقررات این قانون استفاده نمایند.افراد شاغل در کارهایی که ماهیت آن جنبه دائمی دارد و براساس قرارداد کار در مدت معینی مشغول کار بوده‌اند، با تشخیص واحدهای کار و امور اجتماعی، در صورتی که در پایان قرارداد بیکار شوند مورد حمایت قرار گرفته و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آسیا نیوز، تاریخ انتشار: 26مرداد1395، کدخبر: 2016: www.asianews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین