پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. یک بار دیگر مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

شعار سال: حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است. یک بار دیگر مهمترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

خللی که بنی صدر در نیروهای مسلح ایجاد کرد/ماجرای بازگرداندن جنگنده‌های هوایی ایران توسط دولت موقت
مشاور فرمانده کل ارتش درباره «ارتباط سران ارتش با شخصیت‌های انقلابی در ابتدای پیروزی انقلاب»، «خلل بنی صدر در نیروهای مسلح»، «ماجرای بازگرداندن جنگنده‌های هوایی ایران توسط دولت موقت»، «توان ارتش فعلی»، «مصائب و سختی‌های حضور در جبهه کردستان»، «شهیدان فلاحی و چمران» و «تسلیحات کُد گذاری شده عربستان»، «ارتش و گارد سرخ کره‌شمالی»، «ایدئولوژی جوچه» و ... توضیحاتی ارائه کرد. 

موشک «خرمشهر» موشکی راهبردی و فوق‌العاده چابک است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: عبور از خط پدافندی دشمن و هدایت آن از لحظه پرتاب تا نقطه انهدام هدف، خرمشهر را موشکی راهبردی کرده است. 

تب بالای استیصال، ترامپ را به هذیان‌گویی دچار کرده است
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: تب بالای عصبانیت، درماندگی و استیصال از روند رو به رشد انقلاب اسلامی، رئیس جمهور آمریکا را به هذیان گویی دچار کرده است. 

پیش‌بینی ما این است که مأوای داعش بعد از سوریه و عراق، کشور پاکستان باشد
جانشین فرمانده کل ارتش از زیر دریایی طارق در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بازدید کرد و گفت: پیش‌بینی ما این است که مأوای داعش بعد از سوریه و عراق، کشور پاکستان باشد. 

عملیات آتش‌سنگین توپخانه قرارگاه حمزه سیدالشهداء در منطقه عمومی شمال غرب کشور انجام شد
مرحله اصلی رزمایش امنیتی محرم دقایقی پیش با رمز مقدس «یا حسین(ع)» در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد. 

اگر دشمن حماقت کند نیروهای مسلح پوزه متجاوز را به خاک می‌مالد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دستاوردهایی که امروز در نیروی زمینی ارتش رونمایی شدند، بخشی از توانمندی‌های دفاعی ماست و اگر دشمن بخواهد حماقت کند، نیروهای مسلح ما و در رأس آن نیروی زمینی به سرعت وارد عرصه می‌شود و پوزه متجاوز را به خاک می‌مالد. 

رونمایی از سه دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش
با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش از سه دستاورد جدید «حیدر ۷، حیدر ۴۴ و حیدر ۴۱» ساخت نیروی زمینی ارتش رونمایی شد. 

عملیات‌های ترکیبی یگان‌های پهپادی، موشکی، توپخانه و هوانیروز سپاه در رزمایش محرم
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در رزمایش امنیتی محرم عملیات های ترکیبی با حضور یگان های پهپادی و موشکی و توپخانه و هوانیروز و زرهی با موفقیت انجام شد. 

امیدوارم ملت ایران با هوشمندی جواب ترامپ را بدهند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت:‌ امیدواریم ملت ایران با هوشمندی و صبوری جواب رجز‌خوانی دشمنان نادانی هم‌چون ترامپ رئیس جمهور آمریکا را بدهند. 

برگزاری مرحله سوم رزمایش حیدر کرار
مرحله سوم رزمایش حیدر کرار نزاجا در منطقه عمومی مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین آغاز شد و به مدت یک هفته و در چند مرحله ادامه دارد. 

حمله پهپادی سپاه به داعش/ تعداد زیادی خودرو و تجهیزات نابود شد
نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملياتي پهبادي چند مقر تروريست هاي داعش در حدود مرزي سوريه و عراق را منهدم كرد. 

رفراندوم در کردستان عراق، کلید رمز آشوب‌های مستمر منطقه‌ای در آینده است
معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه رفراندوم در کردستان عراق، کلید رمز آشوب‌های مستمر منطقه‌ای در آینده است، گفت: هنوز بحران داعش به صورت کامل به پایان نرسیده که شاهد گشودن جبهه جدیدی در برابر مدافعین عراقی هستیم. 

توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع مقامات آمریکایی چند برابر شد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: توسعه موشکی کشور بعد از تهدید دشمن چند برابر شتاب گرفته با این تفاوت که امروز حمایت همه اقشار را داریم و تنها نیستیم. 

پشت همه‌پرسی اقلیم کردستان رژیم‌صهیونیستی است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: مسئله همه‌پرسی در کردستان عراق توطئه است و پشت این مسئله رژیم‌صهیونیستی و استکبارجهانی قرار دارد. 

«شورای عالی معیشت ارتش» به دستور سرلشکر موسوی تشکیل شد
سخنگوی ارتش گفت: با دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی معیشت ارتش تشکیل شد تا در یک برنامه زمان‌بندی شده به مرور از مشکلات معیشتی ارتش کاسته شود. 

اعزام تجهیزات جدید موشکی به غرب کشور
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: این قرارگاه با اعزام تجهیزات موشکی جدید به تقویت دفاع هوایی در منطقه غرب پرداخته و آمادگی پاسخگویی قاطع به هرگونه تجاوز را ارتقا بخشیده است. 

شی نورانی مشاهده شده در برخی نقاط کشور «موشک بالستيک RS12M روسيه» بوده است
معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايی خاتم الانبياء (ص) گفت: شی نورانی مشاهده شده در برخی نقاط کشور «موشک بالستيک RS12M روسيه» بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 07 مهر 1396، کد مطلب:353010 : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین