پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
رئیس امنیت داخلی آمریکا حین انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، در جمع قانوگذاران گفت هیچ مدرکی دال بر یک حمله سایبری که بر روند انتخابات تاثیر گذاشته باشد، وجود ندارد.

شعارسال : به نقل از خبرگزاری راشا تودی، "جه جانسون" وزیر امنیت داخلی آمریکا در جمع گروه "امنیت انتخابات" با حضور دموکرات‌های کنگره گفت: من هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انتخابات سال گذشته تحریف شده و یا روند انتخاباتی از طرف یک حمله سایبری تضعیف شده باشد، نمی‌بینم اما تجربه سال گذشته نشان داد که آسیب پذیری‌های سایبری خاصی در زیرساخت‌های انتخاباتی ما وجود دارند.

به گفته او، وزارت امنیت داخلی آمریکا بر بررسی و تحقیق از سیستم‌های انتخاباتی از جمله سامانه‌های ثبت رای نظارت داشته است. این در حالی است که سازمان مذکور هفته گذشته به ۲۱ ایالت آمریکا پیام هشداری ارسال کرده و تاکید کرده بود سیستم انتخاباتی حین رای‌گیری نوامبر سال ۲۰۱۶ با عوامل سایبری روسیه هدف گرفته شد.

در پی آن دو ایالت ویسکانسین و کالیفرنیا خواستار دریافت اطلاعات بیشتر شدند و این سازمان در پاسخ به آنها گفت در حقیقت سیستم‌های انتخاباتی آنها هدف گرفته نشده است! به گفته این وزارتخانه، آژانسی که با روند انتخاباتی سر و کار نداشت، از طرف آدرس‌های آی پی روسی هدف اسکن قرار گرفت. در این بیانیه مشخص نشد که چرا روسیه باید قصد هک کردن نهادی در ویسکانسین را می‌داشت که بر روند آموزش شغلی و مزایای بیکاری نظارت می‌کرد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 8مهر 1396، کدخبر:www.tabnak.ir  ،734461

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین