پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۲۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
رییس هیئت باغ گندم یزد نظر رهبر انقلاب در مورد هیئت باغ گندم در سال 93 را ازافتخارات ماندگار این هیئت خواند.

شعارسال: هیئت فداییان ابوالفضل(ع) محله باغ گندم یزد یکی از هیئت‌های پرجمعیت و صاحب‌سبک یزد است،زمان تأسیس این هیئت، بطور دقیق مشخص نیست ولی سنگ بنای هیئت باغ‌گندم در سال 1295 نهاده شد؛ همچنین در سال 93 در پی پخش عزاداری‌های پرشور مردم دارالعباده یزد از شبکه‌های سراسری سیما، رهبر معظم انقلاب، این حرکت شورآفرین و شایسته را مورد تفقد و عنایت قرار دادند.

اصغر دره زرشکی، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان، گفت: هیئت باغ گندم یزد از قدمتی چند ساله برخوردار است و این هیئت از جمله هیئت‌های بزرگ و صاحب‌سبک استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش و فعالیت‌های این هیئت در زمان انقلاب، اظهار داشت: در زمان حکومت پهلوی بخاطر ممنوع بودن عزاداری، برگزاری برنامه‌های عزاداری در خفا انجام می‌شد؛ در آن زمان محمدرضا ابهت یکی از نقاشان و اعضای هیئت تمثال امام خمینی(ره) را در ابعاد بزرگ به تصویر کشید وهیئت باغ گندم با به همراه داشتن این تمثال در میدان بعثت حضور یافت و به عزاداری سالار شهیدان پرداخت؛ همچنین محله باغ گندم در زمان هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید و 17 شهید استان از محله باغ گندم بوده‌اند.

رییس هیئت باغ گندم یزد با بیان اینکه هیئت امنای هیئت باغ گندم از هفت نفر تشکیل شده است، عنوان کرد: این هیئت امنا علاوه‌بر کا‌رهای هماهنگی بین سینه زنان در ایام محرم، در تمامی مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی و ورزشی جوانان در طول سال، برنامه داشته و در زمینه رفع مشکلات و اختلافات مردم محله نیز مشارکتی فعال دارند.

دره زرشکی افزود: در بین هیئت امنا یک نفر به عنوان مسئول هیئت وظیفه‌های مختلفی را بر عهده دارد؛ که این وظیفه در زمان‌های قدیم آقایان اصغر ابهت، حاج سید علی اکبر خاموشیان، عباسعلی ابهت، حاج محمد تقی ایوبی و در حال حاضر بنده این مسئولیت را بر عهده دارم.

رییس هیئت باغ گندم یزد در بیان حال و هوای هیئت پس از پیام رهبری در خصوص تمجید از این هیئت تصریح کرد: هیئت باغ گندم شب پنجم محرم 93 در امامزاده سیدجعفر برنامه داشت ؛ بلافاصله بعد از اتمام این برنامه از صدا و سیمای استان به ما زنگ زدند و نظر رهبری در رابطه با این هیئت را به ما خبر دادند؛ در آن زمان غوغایی به پا شد؛ چرا که حضرت آقا این هیئت را از لحاظ سینه‌زنی، مداحی، ثنای پایان مراسم تمجید کرده بودند و این افتخاری بزرگ برای ما است.

وی نظر رهبر انقلاب در مورد هیئت باغ گندم در سال 93 را ازافتخارات ماندگار این هیئت خواند و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب این حرکت شورآفرین و شایسته را مورد تفقد و عنایت قرار دادند که ایشان با این پیام نه تنها هیئت‌های یزد را مورد خطاب قرار دادند؛ بلکه کل ایران را ملطوف عنایت‌های خویش ساختند.

رئیس هیئت باغ گندم یزد درخصوص اشعار به کار گرفته نوحه خوانی در این هیئت، اذعان کرد: معمولا اشعار مداحی‌های این هیئت برگرفته از اشعار دکتر سید محمود الهام بخش(متخلص به الهام) است و در حال حاضر حاج سعید میرزایی نسب بیش از بیست سال است که نوحه خوانی هیئت باغ گندم را بر عهده دارد.

دره زرشکی مهم‌ترین وسواس و دقت‌نظر این مداح در عزاداری سالار شهیدان را «انتخاب شعر برای نوحه» دانست و افزود: سبک نوحه‌ها و پیام‌رسانی در خصوص واقعه عاشورا از مهم‌ترین اولویت‌های وی در نوحه خوانی است.

رئیس هیئت باغ گندم یزد خاطرنشان کرد: خطراتی متعدد جامعه جوان امروزی ما تهدید می‌کند؛ اما با این وجود به دلیل عشق اباعبدالله حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی علی رغم هجمه دشمنان دراوج قرار دارد؛ به گونه‌ای که 85 درصد هیئت از جوانان تشکیل میشود.

وی در پایان در خصوص ویژه برنامه‌های هیئت باغ گندم در ایام سال خاطرنشان کرد: حدود 33 سال است در ایام فاطمیه(دوم) کاروانی از این هیئت به مشهد مقدس اعزام می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7مهر1396، کدخبر: 13960706000755: www.yazd.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین