پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از سطح زیر کشت گندم پاییزه در 11 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

شعار سالمحمدعلی حاتمی زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، از سطح زیر کشت گندم پاییزه در 11 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان یزد در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری در اجرای این طرح جهاد کشاورزی استان یزد 560 تن بذر اصلاح‌شده شامل ارقام سیستان، سیروان، سیوند، پیشتاز، بهاران، نارین و بیش از سه هزار تن انواع کود شیمیایی فسفاته، ازته و پتاسه برای کاشت گندم در استان یزد اختصاص داده‌شده است.

وی بابیان اینکه شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد از مناطق عمده کشت گندم به شمار می‌روند، افزود: کاشت گندم در استان یزد از اوایل آبان آغاز می‌شود و تا اواخر آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل خرداد آغاز می‌شود و تا اواسط مرداد ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تأکید بر اینکه سطح زیر کشت گندم و جو در استان نسبت به سال‌های گذشته به دلیل تغییر الگوی کشت و تداوم خشک‌سالی کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: به علت خشک‌سالی‌های سال‌های گذشته سطح کشت گندم از 25 هزار هکتار به 11 هزار کاهش‌یافته است.

حاتمی زاده بابیان اینکه کشاورزان نسبت به بیمه کردن اراضی گندم خود در برابر حوادث غیرمترقبه اقدام کنند، اظهار داشت: به کشاورزان توصیه می‌شود به‌منظور افزایش عملکرد محصول، ضمن رعایت تاریخ کاشت و رعایت اصول تغذیه گیاهی به‌عنوان شعار دوره کاشت و کنترل علف‌های هرز با بکار گیری یافته‌های جدید توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز آشنا شوند.

این مقام مسئول از پرداخت 60 درصدی مطالبات گندم کاران در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از مجموع 118 هزار هکتار اراضی حاصلخیز استان یزد که به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، 36 هزار هکتار آن مربوط به کاشت محصولات زراعی است.

وی متوسط تولید گندم در زمین‌های کشاورزی استان یزد را سه هزار و 500 کیلوگرم در واحد سطح عنوان کرد و ادامه داد: امسال بیش از 40 هزار تن گندم از اراضی استان یزد برداشت‌شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 12 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۱۰۰۰۰۶۶۹ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
-
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
خداروشکر از سال نود و پنج به بعد توی تولید گندم خودکفا شدیم و استانهای ما و اراضی حاصلخیزشون هم نقش به سزایی در این امر داشتن.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین