پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
دوهزار و ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای گندم کاران استان آذربایجان غربی در سال زراعی ۹۷-۹۶ اختصاص یافت.

شعار سال: دوهزار و ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای گندم کاران استان آذربایجان غربی در سال زراعی ۹۷-۹۶ اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی این مطلب را در آیین معارفه سرپرست مدیریت جدید جهاد کشاورزی بوکان اعلام کرد و افزود: این مبلغ در سال جاری برای کشت پائیزه کشاورزان در نظر گرفته شده است و کشاورزان می توانند با معرفی جهاد کشاورزی پول خود را از بانک عامل کشاورزی دریافت یا معوقه های بانکی خود را پرداخت یا تمدید کنند.
اسمعیل کریم زاده ادامه داد: در سال زراعی جاری ۳۴۲ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است که ۸۳ هزار هکتار آن به کشت گندم آبی و ۲۵۸ هزار هکتار آن به کشت دیم تعلق دارد.
وی با بیان اینکه ۱۶ هزار تن بذر ارقام مختلف در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است، اظهارداشت: از این مقدار بذر 9500 تن مربوط به بذر دیم است و بقیه در مزارع آبی سطح استان کشت می شود و تاکنون ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی ۱۷ شهرستان استان به زیر کشت گندم رفته که بیش از ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و بقیه آبی است.
کریم زاده پیش بینی کرد که در صورت مناسب بودن بارش ها و پراکنش آن در سال زراعی جاری حدود ۶۰۰ هزار تن گندم در این استان تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کاهش سطح کشت و افزایش عملکرد در میزان سطح است.
این مسئول اظهار داشت: در سال زراعی (۹۵-۹۶) از کل ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان آذر بايجان غربي ۹۴ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی و ۲۶۸ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم دیم اختصاص یافته بود.
وی ادامه داد: سالانه به طور متوسط از چهار میلیون تن محصولات زراعی معادل ۷۰ درصد از تولیدات بخش کشاورزی استان در بخش زراعت تولید می شود که گندم بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است.
در این آئین با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، اسکندر عبدی به عنوان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بوکان معرفی و از خدمات صلاح الدین حق گوی رئيس قبلي اين سازمان تقدیر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه اطلاعات ، تاریخ انتشار 17 آبان 96، کدمطلب:26863، www.ettelaat.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین