پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین‌های ثبت تخلف قادر به خواندن تمام پلاک‌های خودروها هستند و استفاده از مواد شیمیایی و روغن برای ناخوانا کردن پلاک تاثیری ندارد.

شعار سالسردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص افرادی که با مالیدن روغن و مواد شیمیایی اقدام به ناخوانا کردنپلاک خودرومی‌کنند، اظهار داشت: در دوره‌ای پلاک برخی از خودروها اشکال فنی داشت و توسطدوربین‌های راهنمایی و رانندگیخوانده نمی‌شد، اما اکنون تمام این پلاک‌ها شناسایی شدند و صاحبان آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک، به صورت رایگان پلاک خودرو خود را عوض کنند و اگر راننده‌ای نسبت بهتعویض پلاک خودروخود اقدام نکند، همانند سایر متخلفان با وی برخورد می‌شود.

سردار مهماندار با اشاره به اینکه برخی از افراد با استفاده از مواد شیمیایی اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند، گفت: این افراد می‌توانند برای تعویض پلاک خودرو خود بهمراکز تعویض پلاکمراجعه و با پرداخت هزینه شخصی اقدام کنند. در غیر این صورت اگر پلاک خودرویی مخدوش باشد، حتما با راننده متخلف برخورد و وی جریمه می‌شود.

استفاده از روغن جلا تأثیری بر ناخوانا شدن پلاک خودرو ندارد

وی با تاکید بر اینکه استعمال هر نوع ماده شیمیایی بر رویپلاک خودروتوسط پلیس راهور قابل تشخیص است، گفت: برخی راننده‌ها تصور می‌کنند، استفاده از برخی مواد شیمیایی بر روی پلاک باعث جلا و انعکاس نور و ناخوانا شدن پلاک می‌شود که این تصور اشتباه است و تمام پلاک‌ها توسط سیستم‌ها ودوربین‌های ثبت تخلفدر سطح خیابان‌ها قابل خواندن است، مگر اینکه ارقام پلاک به صورت دستی تغییر داده و یا سوزانده شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: جریمه رانندگان متخلفی که اقدام بهمخدوش کردن پلاک خودرومی‌کنند، 60 هزار تومان است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:۶۲۴۴۶۶۴، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
ولی مردم متفکر ما یه راه دیگه پیدا میکنن .
مثلا کل پلاک میپوشونن یا یه وسیله از رو پلاک آویزون میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین