پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پیام عاشورا این است که نباید دلخوش به مذاکره با عمربن‌سعدها باشیم.

شعار سال: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با بیان اینکه پیام عاشورا، پیام ایستادگی و مقاومت و نه گفتن به ظلم است،گفت: «هیهات‌من‌الذله» شعار بلند حسین‌ابن‌علی(ع) در تاریخ و نهراسیدن از هیمنه پوشالی دشمن و حفظ کرامت، انسانیت و عزت است.

نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما از عاشورا پیام غیرتمندی در برابر کسانی که با اسلام‌ ستیز دارند، گرفتیم و عاشورا برای ما یک واقعه همیشه زنده است؛ چرا که امام‌حسین‌(ع) همه‌چیز خود را در قیام عاشورا داد تا دین خدا بماند.

وی گفت: اگر عاشورا نبود، چیزی را به عنوان کرامت انسانی نمی‌توانستیم به جهان معرفی کنیم و عاشورا چشمه جوشنده استقامت و ایستادگی است که ثابت کرد می‌توان مقابل ظلم و تعدی ایستاد و با کسانی که با هویت اسلام نبرد دارند، مبارزه کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: عاشورا به ما آموخت که نباید از ظالمی که نقاب به چهره افکنده و برای مقام خود همه چیز را به سخره گرفته است‌، هراسید.

سلیمی ادامه داد: امام‌حسین‌(ع) برای قیام خود همه‌چیز خود را آورد تا از دین خدا دفاع کند و ما باید از این حرکت تاریخی درس فداکاری، ایثار و نهراسیدن از هیمنه دشمن را بیاموزیم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: پیام عاشورا این است که نباید دلخوش مذاکره با عمربن‌سعدها باشیم. عمرابن سعد در مذاکره از امام حسین (ع) می‌خواست که دست از قیام بردارد، در صورتی که امام (ع) ذره‌ای دلبستگی به دنیای زبون نداشت و تن به مذاکره نداد. امروز ما می‌بینیم کسانی که پیرو این مکتب هستند، چگونه در مسیر عاشورا گام برمی‌دارند که نمونه آن شهید فهمیده، شهید حججی و شهدای مدافع حرم هستند.

سلیمی گفت: بسیاری از رزمندگان درس‌آموزان مکتب حسینی (ع) هستند و تا این مکتب خونین زنده است، هیچ‌گاه پیروان حسین ابن علی (ع) تن به ذلت نخواهند داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 9 مهر 96، کد مطلب: 288977: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
اینکه در همه ی مسائل ایران اشاره به عصر عاشورا کنیم چندان خوشایند نیست ، نباید زمینه را برای سو استفاده از نام امامان و معصومان و وقایع گذشته فراهم کنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین