پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
بازیکن ملی‌پوش اصفهانی سافت بال، گفت: مسئولان استان اصفهان نشسته‌اند و مرگ این رشته را تماشا می‌کنند و حتی حاضر نیستند به نامه‌های ما پاسخ دهند.

شعارسال: فاطمه شهریاری در خصوص وضعیت سافت بال استان اصفهان، اظهار کرد: به دلیل عدم رسیدگی مسئولان به این رشته، سافت بال استان در حال تعطیل شدن است. استانی که نزدیک به 100 بازیکن در تمام رده‌های سنی داشت و یکی از قطب‌های مهم این ورزش در کشور بود اکنون زمینی برای تمرین ندارد و این موضوع باعث تعطیلی سافت بال اصفهان شده است.


وی با اشاره به عدم وجود اسپانسر و عدم وجود حمایت مالی از طرف هیئت، افزود: هیئت نیز کمکی در این زمینه نمی‌کند. مدام به صورت کتبی و شفاهی مطالباتمان را با مسئولان هیئت مطرح می‌کنیم، اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. نه زمین برای تمرین در اختیارمان قرار می‌دهند و نه حتی به روی خودشان می‌آورند که این رشته در اصفهان در حال فعالیت است.

بازیکن اصفهانی سافت بال گفت: این رشته تاکنون با هزینه‌هایی که مسئول کمیته سافت بال از جیب خودش می‌پردازد سرپا مانده است، اما با کم لطفی‌های مسئولان این رشته پس از 13 سال در اصفهان در حال مرگ است. پس از 13 سال که زمین مشتاق را گرفتند در زمین‌های خاکی اطراف اصفهان تمرین می‌کردیم که پس از به وجود آمدن مشکلات امنیتی تصمیم گرفتیم که افراد تیم را بیرون از شهر نبریم و پس از آن هیئت زمین خوراسگان را در اختیارمان قرار داد تا درآن تمرین‌کنیم.

شهریاری در خصوص مشکلات امنیتی که برای بانوان سافت بال پیش آمد، اظهار کرد: زمانی که در زمین‌های خاکی بهارستان تمرین کنید و چند موتور سوار نیز در برای اذیت کردند بیایند، مشکلاتی به وجود می‌آید. هیئت باید بیشتر به ورزش بانوان توجه کند. دوستانی که اکنون در زمین مشتاق مشغول تمرین هستند می‌توانند در مکان‌های دیگر نیز به تمرین بپردازند، اما برای بانوان این امر مقدور نیست. بانوان نمی‌توانند انتهای بهارستان یا در خوراسگان تمرین کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان نشسته‌اند و مرگ این رشته را تماشا می‌کنند، افزود: یک جای کار هیئت و فدراسیون سافت بال و اداره ورزش و جوانان می‌لنگد که تلاش‌های زیر دستان برای دریافت پاسخ به مطالباتشان را نادیده می‌گیرند.گوش شنوا در این فدراسیون کم است. اداره ورزش و جوانان نیز پاسخی به نامه نگاری‌ها و درخواست‌هایمان نداشته‌ است. نه کمکی می‌کنند و نه در خواست‌هایمان را پیگیری می‌کنند. نامه‌های درخواستمان در ادارات بایگانی می‌شود و هیچ تلاشی برای بقای این رشته نمی‌شود.

مربی تیم سافت‌بال ریف اصفهان با تاکید بر اینکه رشته سافت بال استان اصفهان منحل شده، گفت: اگر بخواهند دوبار رشته سافت بال را احیا کنند باید دوباره استعدادیابی صورت بگیرد و همه چیز را از ابتدا شروع کنند. تلاش‌های زیای کردیم تا کار این رشته به اینجا نکشد، اما در نهایت شاهد مرگ این رشته بودیم.

شهریاری افزود: بازیکنان مستعد و جوانی در این رشته فعالیت می‌کردند که بخاطر سختی شرایط مجبور به ترک این رشته شدند. اگر مسئولان برای احیای این رشته قدمی بردارند و زمینی در اختیارمان قرار دهند ما نیز می‌توانیم بازیکنان را راضی کنیم تا بازگردند و به فعالیت در این رشته بپردازند.

وی با اشاره به تمرین‌های منظم سافت بال در شهرهای بوشهر و مشهدف تصریح کرد: شهرداری و هیئت این شهرها حمایت خوبی از تیم سافت بالشان دارند و این تیم‌ها با تمرین منسجم در اردوها حضور می‌یابند. تنها تیم استان اصفهان است که با وجود پارک‌ها و زمین‌های چمن متعدد در شهر با مشکل نداشتن زمین مواجه است.

بازیکن دعوت شده به اردوهای انتخابی تیم ملی در خصوص بازیکنان ملی پوش این رشته، تصریح کرد: بازیکنانی که در تیم ملی هستند تمریناتشان را در پارک‌ها یا سالن‌های ورزشی انجام می‌دهند تا آمادگی جسمانیشان از بین نرود، اما زمانی که یک مکان مشخص برای تمرینات وجود ندارد مطمئناً ورزشکاران به آمادگی مورد نظر نمی‌رسند.

شهریاری افزود: با وجود شرایط سخت، ورزشکاران به تمریناتشان ادامه دادند و بدنشان را روی فرم نگه داشتند تا بتوانند در اردوهای ملی شرکت کنند.

وی در خصوص شرایط حاکم در اردوی ملی سافت بال اظهار کرد: تا کنون 3 اردوی تیم ملی سافت بال برگزار شده است. روند برگزاری اردوهای تیم ملی به این صورت است که پس از هر اردو تعدادی از ورزشکاران خط می‌خورند، اما تا کنون هیچ ورزشکاری خط نخورده است و همه ورزشکاران در اردوهای دوم و سوم هم حضور دارند.

این ورزشکار اصفهانی سافت بال با بیان اینکه شخص مربی افراد را برای دعوت به اردوهای تیم ملی در مسابقات لیگ انتخاب کرد، افزود: در اردوی سوم اسامی 8 نفر دیگر برای شرکت در این اردو به لیست انتخابی تیم ملی سافت بال اضافه شده است که در اردوهای قبلی حضور نداشتند و بازیکنان نیز آنها را نمی‌شناسند. مربی ایتالیایی، "مارینا چنترونه" در اردوهای ملی به جز اردوی دوم که در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد در تمرینات حضور داشته است.

شهریاری با بیان اینکه دغدغه ورزشکاران سافت بالی این است که نگذارند این رشته از میان برود، گفت: زمین مشتاق به پایگاه سافت بال اصفهان مبدل شده بود. چرا شهرداری یا سازمان‌ها و ارگان‌ها باید این امتیاز ویژه که در سافت بال بود را بگیرند؟ این امتیاز به نفع خودشان نیز بود، چرا که در هر نقطه از ایران که نام رشته سافت بال اصفهان به میان می‌آمد ورزشگاه مشتاق خود نمایی می‌کرد، اما اکنون سافت بال اصفهان مکان مشخصی ندارد.

وی افزود: نمی‌توانم مسئولان را در این زمینه درک کنم که چگونه به این راحتی ورزشی که با این همه مشکل جان گرفته را می‌کشند؟ اگر مسئولان نشسته‌اند روی صندلی تا کاری را پیش ببرند باید فکری برای سافت بال اصفهان  بکنند.

اکنون حدود یک سال است که تیم سافت بال اصفهان زمین مناسبی برای تمرین ندارند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 9 مهرماه 96، کد خبر:  96070503495 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین