پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعطای وام قرض‌الحسنه ضروری بازنشستگان در آبان‌ماه خبر داد و گفت: این وام با اعتبار ۴ میلیون تومان به بازنشستگان داده می‌شود.

شعار سال: عباس رشیدی گفت: 60 درصد اعتبارات مربوط به وام قرض‌الحسنه بازنشستگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: درواقع اعتبار تخصیص‌یافته برای وام ضروری از 750 میلیارد به 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است و حدود 300 هزار بازنشسته می‌توانند از این وام بهره بگیرند.

رشیدی گفت: این وام ضروری قبلاً 3 میلیون تومان بود اما اکنون به 4 میلیون تومان افزایش یافته، وام قرض‌الحسنه‌ای است که نیاز به مراجعه فرد به بانک ندارد و بازنشستگان می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و نیازی هم به آوردن ضامن ندارند و بازپرداخت آن هم 36 ماهه خواهد بود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اعطای این وام ضروری با اجرای مراسم قرعه‌کشی در آبان‌ماه انجام می‌شود و بازنشستگانی که قبلاً این وام را دریافت نکرده‌اند در اولویت اول هستند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌آید در سه سال اخیر 700 هزار نفر توانسته‌اند از این وام بهره بگیرند بنابراین بعید به نظر می رسد که بازنشستگانی باشند که ثبت‌نام کنند و نتوانند با توجه به حجم انبوه سرمایه‌گذاری و رایزنی انجام شده با بانک صادرات از این وام نتوانند استفاده کنند.

رشیدی گفت: محدودیتی برای دریافت وام ضروری وجود ندارد؛ چراکه شرایط خوبی امسال در نظر گرفته شده و یک میلیون تومان نیز افزایش رقم این وام بوده است.

وی گفت: در سال 94، تسهیلات وام ضروری با اعتبار 500 میلیارد تومان، به ارزش 2 میلیون تومان به 250 هزار بازنشسته کشوری، در سال 93، با اعتبار 400 میلیارد تومان، وام 2 میلیون تومانی به 200 هزار بازنشسته کشوری و در سال 92 نیز با اعتبار 64 میلیارد تومان، وام 2 میلیون تومانی به بیش از 32 هزار بازنشسته کشوری پرداخت شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 10مهر 1396، کدخبر: ۵۶۳۱۹۲، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین