پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از راه اندازی صندوق قرض الحسنه در مساجد خبر داد و گفت: این وام برای ایجاد شغل اعطا می شود.

شعارسال:غلام حسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره ی جزییات صندوق قرض الحسنه در مساجد کشور گفت: رویکرد جدید ما در بسیج این است تا نقش مساجد را احیا کنیم

وی افزود: در سال های گذشته نسبت به مساجد یک غفلت بزرگ صورت گرفته شده است. مسجد به عنوان کانون جوشان انقلاب اسلامی، مورد غفلت واقع شده است.

وی تصریح کرد: در رویکرد جدید می خواهیم به در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزش فضای مجازی، کمک به اشتغالزایی به مسجد بازگردیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: افرادی که کارگاه کوچک می خواهند راه اندازی کنند از طریق مسجد به آنان کمک می کنیم.

وی ادامه داد: مسجد دارای اراکان است. اراکان مهم امام جماعت، هیئت امنا و بسیج هستند. این ارکان مهم تشکیل شورا خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: راه اندازی این صندوق قرض الحسنه و ارایه خدمات دیگر توسط این شورا با دبیری بسیج انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه با حضور بسیج خدمات منسجم می شوند بیان کرد: برای نمونه باید وامی که صندوق قرض الحسنه می دهد برای اشتغالزایی باشد. گاهی وام هایی که داده می شود برای خرید کالای تجملی استفاده می شود که خطاست و در اولویت وام دادن ما نیستند. اما اگر بدانیم این وام برای ایجاد مشاغل خرد است اعطا می شود

غیب‌پرور تصریح کرد: این وام قرض الحسنه است و کارمزدی ندارد. منابعی را پیش بینی کرده ایم و باید منتظر باشیم تا تامین شود. کف اعطای وام ما 3 میلیون تومان خواهد شد. اگر در غالب تعاونی های کوچک باشد 5 میلیون تومان داده می شود. با این کار تبلیغ تعاونی کوچک می شود که اثر بخشی زیادی دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کارکرد های دیگر مساجد تصریح کرد: کارکرد های مساجد بستگی به نوع برنامه ریزی ما دارد اگر ما خوب برنامه ریزی نکنیم کار خراب می شود.

غیب پرور گفت: اگر مدیریت قوی و انسجام در شورای مساجد وجود داشته باشد، معتقدم مساجد می تواند پاسخگوی نیاز جوانان امروزی باشد. با پیش بینی برنامه های ورزشی و فضای مجازی به روز جوانان جذب می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: شش ماه است که کارگروه فضای مجازی ایجاد کرده ایم تا بتوانیم برنامه های به روز پیش بینی کنیم. اگر خدمات مختلف و جذاب در مساجد ارایه شود مردم جذب مسجد می شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار19شهریور96،کدخبر: 654580 ، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین