پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا لیوان هوشمندی را طراحی کرده است که می تواند دمای نوشیدنی را طبق میل کاربر خود تنظیم و همچنین به عنوان یک شارژر عمل کند.

شعارسال: امیر فرجی محقق ایرانی دانشگاه RMIT استرالیا در رشته «فناوری ترمو الکتریک خورشیدی» موفق به ساخت لیوان چند منظوره ای شدکه از قابلیت گرم و سرد کردن مایعات برخوردار است.

نکته قابل توجه دیگر این لیوان، امکانشارژ شدن گوشی های همراه است.

این محقق ایرانی گفت: این لیوان هوشمند با یک اپلیکیشن به گوشی همراهکانکت می شود و می تواند دمای نوشیدنی داخل لیوان را طبق سیلقه کاربرتنظیم کند. امیر فرجینام دستاورد خود را Muggino گذاشته است.

از ویژگی های این لیوان هوشمند جلوگیریاز اتلاف انرژی است و این امر موجبداغیا خنک ماندن نوشیدنی می شود.

همچنین این لیوان منحصر به فرد می تواند انرژی گرمایی نوشیدنی ها را به برق تبدیل کند ونوشیدنیرا تا ۲ ساعت داغ یا خنک نگه داردیا اینکه می توانوسایل الکترونیکی از قبیل گوشی هوشمند را شارژ کرد.

امیر فرجی در مورد وزن این لیوان نیز گفت: این لیوان هم وزن لیوان های چینی و کاملا ضد آب است. کاربر هامی توانند گوشی خود را به این لیوان کانکت و دمای نوشیدنی داخل لیوان را تنظیم کنند و یا میزان شارژ باتری گوشی خود را بررسی کنند.

امیر فرجی در ادامه گفت: ایده این لیوان در حدود ۵۰ سال پیش توسط ناسا مطرح شد و تیم تحقیقاتی ما با سه سال کار طاقت فرسا موفق به ابداع این فناوری شده. انتظار می رود تولید انبوه این لیوان در دسامبر سال جاری میلادی انجام گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 27 دی 1394، کدمطلب: 3026630، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین