پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مردم استان گیلان در شام غریبان امام حسین(ع) با برگزاری آئین شام غریبان به سوگواری و عزاداری پرداختند.

شعار سال: شام غریبان از آداب و سنن دیرینه‌ای است که در شامگاه عاشورای حسینی و هم‌نوا با زنان و کودکان و اهل بیت امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم ضمن مقتل‌خوانی خطبا و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت(ع)، مردم با روشن‌کردن شمع به‌یاد غربت و صحرای تاریک کربلا در شامگاه شهادت سالار شهیدان (ع) به عزاداری می‌پردازند.

در آخرین ساعات روز عاشورا در گیلان، سرزمین هشت هزار شهید گلگون کفن، این مراسم با آداب خاصی همچون برافروختن شمع، شب‌زنده‌داری و سینه زنی در بقاع متبرکه، مساجد و تکایا و گلزار شهدا برگزار می‌شود.

شب گذشته در جای جای این استان در مساجد و تکایا و حسینیه‌ها هرکسی به شیوه‌ای شب عاشورا را در غم شهادت سیدالشهدا (ع) و اسارت خاندان پاکش سپری می‌کند.

در زیر بارش باران رحمت الهی مردم سوگوار گیلان به یاد شهدای دشت کربلا بر مزار شهدای شهر رشت و گلزار شهدای شهرها و روستاها در دسته‌جات عزاداری حضور یافتند و به یاد سالار شهیدان و 72 یار وفادارش بر سر و سینه زدند.

بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) تا پاسی از شب میزبان عزاداران حسینی بود و هیئت‌های عزاداری بهعرض ارادت به خاندان اهل بیت (ع) می‌پرداختند و در این میان حضور پرشور کودکان در سوگواره شام غریبان چشمگیر بود.













شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 10 مهر 96، کد مطلب: 1534342: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
ایام حسینی عاشورا واسه همه قشر جامعه دردناک بوده ن.ف۸۳
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین