پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
سرکنسول ایران در کربلای معلا چهارشنبه‌شب در پایان مراسم عاشورای حسینی گفت که از میان حدود ۶میلیون زائر امسال عاشورا که آمار آن را مقام‌های عراقی اعلام کرده‌اند، سهم ایران حدود ۷۰هزار زائر بوده که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

شعار سال: مسعود حسینیان با بیان اینکه مراسم امسال تاسوعا و عاشورای حسینی نیز همانند سال های گذشته با شکوه و عظمت خاص برگزار شد، افزود، تعداد زائران ایرانی شرکت کننده درمراسم امسال، نسبت به عاشورای سال گذشته، حدود دو برابر افزایش داشت.

وی درباره حضور کم‌سابقه جمعیت عزادار در روز عاشورا در کربلای معلی گفت: تراکم جمعیت در داخل حرم‌های مطهر و بین‌الحرمین و خیابان‌های اطراف بسیار چشمگیر بود، بااین‌حال گروه‌های خدمت رسانی به زائران از جمله مواکب با تمام توان خود از زائران و عزاداران پذیرایی کردند.

حسینیان تلاش مسئولان عراقی را در ارائه تسهیلات به زائران در مراسم عاشورای امسال بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت نیروهای امدادی، مردمی و انتظامی در طول مسیرهای منتهی به حرمین و نیز داخل صحن‌ها، در خدمت و راهنمایی زائران تلاش زیادی کردند.

سرکنسول ایران در کربلا همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول با مسئولان ایرانی در این مراسم را یادآور شد و از آن ابراز رضایت کرد.

چهارشنبه‌شب، پس از برگزاری شام غریبان و روشن کردن هزاران قطعه شمع در اطراف حرمین و خیابان‌ها و کوچه‌های کربلا، مراسم زیارت عاشورا پایان یافت و فرماندهی عملیات رافدین و الفرات الاوسط (فرات میانه) پایان عملیات امنیتی را "با موفقیت کامل" اعلام کردند.

مراسم زیارت عاشورای امسال کربلا، به‌رغم تراکم کم‌سابقه جمعیت عزادار و زائر، بدون حادثه خاصی برگزار شد و مقام‌های عراقی اعلام کردند که برای این مراسم حدود 6 میلیون نفر وارد کربلا شده‌اند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 22 مهر 1395، کد مطلب: 1210865:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین