پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در سفر به عمان از این کشور خواسته «پیشنهادهایی» از سوی ایران در خصوص برجام به آمریکا تحویل دهد.

شعار سالظریف در سفر به عمان «پیشنهادهایی» جهت جلوگیری از تنش با دونالد ترامپ، رئیس حمهور آمریکا، به این کشور داده است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط»، تهران از مسقط در خواست کرده «مجموعه‌ای از پیشنهادهای جدید» ایران را به آمریکا تحویل دهد.
این روزنامه به نقل از منابعی در تهران نوشت: هدف از این پیشنهادها، جلوگیری از برخورد با دولت ترامب در مسئله توافق هسته‌ای است و در خلال دیدار ظریف با همتای عمانی اش مطرح شد.

بر اساس ادعای این روزنامه سعودی، از جمله پیشنهادهای جدید ایران، لغو بند «انقضا» در برجام است. این بند که تصریح می‌کند تمام تحریم‌ها علیه ایران بین ۱۰ تا ۳۰ سال لغو می‌شود، یکی از اعتراضات ترامپ درباره برجام است.

ظریف در رابطه با نقش عمان در مذاکرات هسته‌ای گفت: در توافق اخیر، عمان نقش بزرگی ایفا کرد.

گقتنی است که چند ماه پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری در سال ۹۲ میانجی گری عمان شروع مذاکرات هسته ایران و آمریکا را رقم زد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو ، تاریخ انتشار 11 مهر 96، کدمطلب:۳۳۱۲۰۲، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین