پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
پلیس آمریکا از انگیزه قاتل لاس‎وگاس ابراز بی اطلاعی می‎کند اما می‎گوید شواهد تازه به دست آمده حاکی از آن است که وی برای انجام این کار حسابی برنامه‎ریزی کرده است.

شعارسال: به نقل از بی بی سی، پلیس آمریکا می‌گوید «استفن پادوک» مهاجم مسلحی که یکشنبه گذشته از پنجره اتاق خود در هتلی واقع در شهر لاس‌وگاس مردم را به رگبار گلوله بست، این کار را با برنامه ریزی کاملا حساب شده ای انجام داده است.

به گفته پلیس، وی که در خونبارترین حادثه تیراندازی تاریخ آمریکا، ۵۸ نفر را کشت و بیش از ۵۰۰ نفر را زخمی کرد، قبل از اقدام به جنایت، تعدادی دوربین در داخل و بیرون سوئیت محل اقامت خود نصب کرده بود تا رفتار پلیس امنیتی را تحت نظر بگیرد.

پلیس در مجموع موفق به کشف ۳ دوربین شده که ۲ عدد از آنها در راهروهای منتهی به سوئیت و دیگری در چشمی در اتاق کار گذاشته شده بود.

با این حال اگرچه پلیس به برنامه ریزی حساب شده پادوک ۶۴ ساله، اذعان می کند؛ هنوز هم از انگیزه‌های احتمالی وی برای ارتکاب چنین جنایتی، ابراز بی اطلاعی می‌کند.

نکته‌‌ای که در پرونده قاتل لاس‌وگاس به چشم می‌آید این است که ساعاتی پس از پایان ماجرا که با خودکشی پادوک همراه بود، داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت حال آنکه اف بی آی چنین ادعایی را رد می‌کند!

پلیس فعلا به دنبال آن است که نامزد آسیایی تبار پادوک را که ظاهرا در فیلیپین است و هنگام وقوع حادثه در آمریکا نبوده، به این کشور بازگرداند.

به گفته پلیس، وی تنها مظنون احتمالی ماجرا است و اگر غیر از این باشد، پادوک در رقم زدن این جنایت تنها عمل کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری الف، تاریخ انتشار: 12 مهر 1396، کدخبر 3960712071: ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین