پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: ما می‌بینیم در آمریکا، فقط در یک حادثه که آن هم به وسیله یک تن انجام شد، قریب 60 تن کشته و 500 تن زخمی می‌شوند؛ بنابراین آمریکا ناامن ترین کشور جهان است.

شعار سال: آیت الله مکارم شیرازی، در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به حادثه تیراندازی در آمریکا بیان کرد: به طور معمول یک تن حداکثر می تواند چند تن دیگر را مصدوم کند، نه این که 600 تن را زخمی نماید.

وی ادامه داد: پلیس آمریکا و نیروهای امنیتی آنها کاملا ضعیف و ناتوانند که نتوانستند دست کم جلوی این عدد بزرگ را بگیرند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی گفت: عزاداری امسال همراه با نظم و قرائت های مسائل اسلامی بود و جالب این که آن گونه که در گزارش‌های تصویری آمده بود این مراسم در کشورهای مختلف دنیا، به خصوص کشورهای اروپایی، بسیار پرشکوه انجام شد.

وی افزود: نام و مکتب امام حسین(ع) در دنیا بیش از پیش درخشید، به خصوص حضور جوانان عزیز در خارج و داخل کشور در این مراسم باشکوه بسیار چشمگیر بود و این جای نهایت تقدیر دارد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این که این مراسم پرشور و این مجالس و دسته‌ های فراوان بدون حادثه‌ای در نهایت امنیت برگزار شد و از این رو باید از نیروی انتظامی و سایر نیروها که این مراسم را پوشش می‌دادند، صمیمانه تشکر کرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: همچنین امسال بحمدالله کارهایی که موجب وهن مراسم عزای حسین می‌شود، بسیار پایین صورت گرفت و در قم خبری از آن نبود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: این نشان می‌ دهد که بحمدالله افرادی که به عشق امام حسین(ع) دنبال این کارها می‌رفتند، آگاهی بیشتری یافته‌اند که این اعمال به نفع شیعه و اسلام نیست؛ به هر حال امیدواریم که سال به سال شکوه این مراسم بیشتر باشد و مکتب اهل‌بیت(ع) را به جهانیان معرفی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 15 مهر 96، کد مطلب: 621399: www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین