پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
آمارهای جدید نشان می‌دهد ظرف مدت 16 سال هند از کشور چین پرجمعیت‌تر شده و تبدیل به بزرگ‌ترین کشور جهان می‌شود

شعار سال: مقامات رسمی اعلام کردند افزایش جمعیت این کشور به بالای 1.6 میلیارد که تا سال 2050 اتفاق می‌افتد که می‌تواند رشد اقتصادی هند را تهدید کند.

جمعیت 1.1 میلیاردی کشور هند تا سال 2026، 371 میلیون نفر دیگر افزایش پیدا کرده و از جمعیت 1.35 میلیاردی چین بالاتر خواهد رفت.
در حال حاضر بین کارشناسان جمعیتی و مفسران این کشور اختلافاتی وجود دارد که آیا افزایش جمعیت به رشد قابل توجه این کشور کمک خواهد کرد یا به آن ضربه می‌زند. در حال حاضر رشد اقتصادی کشور هند 9 درصد است و بعد از کشور چین مقام دوم را در جهان به خود اختصاص داده است.
تعدادی از کارشناسان معتقدند تبدیل شدن هند به پرجمعیت‌ترین کشور جهان می‌تواند صدها میلیون نفر را در فقر قرار دهد.
اگر افزایش جمعیت کشور هند با همین سرعت ادامه پیدا کند ظرف مدت 50 سال جمعیت این کشور دو برابر خواهد شد.
در حال حاضر 500 میلیون نفر در این کشور فقیر هستند و بالاترین میزان بارداری در بین نوجوانان در جهان نیز متعلق به هند است. نزدیک به یک چهارم دختران هندی تا قبل از رسیدن به سن 18 سالگی باردار می‌شوند. این دختران معمولا در سال‌های اولیه تحصیلات، درس خواندن را رها می‌کنند و مادر می‌شوند.
در حال حاضر هند هر سال 160 هزار مهندس تربیت می‌کند و هر سال بیش از یک میلیون تکنسین در این کشور تربیت می‌شوند. البته افزایش فرصت‌های تحصیلاتی و هم‌چنین دسترسی بیش‌تر مردم این کشور به تلویزیون در کاهش جمعیت این کشور نقش داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 22 تیر89، کدمطلب:75189، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فواد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
بالا رفتن جمعیت مشکلات خاص خود را دارد که مدیران باید توجه کنند. یکی از اونها ازدواج نوجوانهاست که درهند بسیار مشهوده.ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین