پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۴۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
دبیرکل کانون کارگزاران بورس با ارایه توضیحاتی درباره وضعیت فعالیت تالار منطقه ایی کرج گفت: این تالار تعطیل و تعداد کارگزاران هم کم نمی شود بلکه تغییر ساختار به نفع سرمایه گذاران، کارگزاران و بورس خواهد بود.

شعار سال: روح ا... میرصانعی، درباره وضعیت فعالیت تالار منطقه ایی کرج اظهار داشت: در برابر فعالیت 43 ایستگاه معاملاتی کارگزاران در این تالار ، 57 کارگزار از طریق تالار اختصاصی و دفاتر و ایستگاه های معاملاتی در کرج حضور دارند.

وی ادامه داد: در این رابطه بورس تهران چند ماه پیش خواهان نظر کانون کارگزاران در مورد فعالیت این تالار شد. کانون هم از کارگزاران استعلام کرد که نتیجه و جمع بندی آرا اعلامی به کانون این بود که حفظ تالار منطقه ایی کرج با ساختار و شرایط کنونی مزیت چندانی ندارد.

این مقام مسئول افزود: چرا که شاید زمانی ایجاد تالارهای منطقه ایی به فرهنگ سازی و آشنایی مردم با بورس کمک می کرد اما با توجه به توسعه سال های اخیر بازار سرمایه و انجام 70 درصد از تعداد معاملات به صورت برخط ( آنلاین) ، تمرکز سرمایه گذاران در یک نقطه مشخص شهر توجیحی ندارد و بجای آن با توزیع کارگزاران در نقاط مختلف شهرهایی چون تهران و کرج ، دسترسی ها راحت و فرهنگ سازی هم با ابعاد گسترده ایی روبرو شده است.

میرصانعی با اشاره به فعالیت تعداد قابل توجهی از نیروهای بورس تهران در تالار منطقه ایی کرج و سهامی عام بودن شرکت بورس تهران و درخواست سهامداران آن برای کاهش هزینه ها، ادامه داد: در این میان قرار نیست تالار منطقه ایی کرج تعطیل و تعداد کارگزاران کاسته شود بلکه ضمن انتقال بدون تشریفات ایستگاه های معاملاتی تالار به دفاتر کارگزاران در همان ساختمان، در کنار 7 تالار اخصاصی فعالیت خواهد داشت و حتی ممکن است توسط برخی کارگزاران اجاره شود.

وی ادامه داد: بنابراین در توزیع فعالیت کارگزاران در کرج ، سرمایه گذاران چیزی را از دست نخواهند داد بلکه به نفع شان بوده و می توانند به راحتی از چندین نقطه شهر ، قادر به دریافت خدمات باشند و حتی با دریافت کد آنلاین نیازی به مراجعه حضوری هم نخواهند داشت. این موضوع به نفع بورس و کارگزاران هم خواهد بود. چرا که در شرایط کنونی کارگزاران فعال در کرج علاوه بر هزینه دفاتر، هزینه تالار هم دارند.

وی افزود: با این همه کانون کارگزاران ، اقدام به اعلام نظر به بورس تهران کرده و مدیران بورس تصمیم گیر نهایی خواهند بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بورس پرس ، تاریخ انتشار 11 مهر 96، کدمطلب:61935، www.boursepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین