پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
«هرچند باید از دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داشت تا با تخریب‌ها علیه بیت امام برخورد کنند، اما خاطره بوسه مقام معظم رهبری بر گونه سیدحسن خمینی، آن هم درست در زمانی که هم دولت وقت و هم عده‌ای در میان جمعیت حاضر در حرم امام سعی داشتند چهره نوه صاحب خانه را مخدوش کنند، کمی از دردِ دیدن این تحرکات می‌کاهد.»

شعارسال: «شبکه مجازی آستان» نوشته است: این روزها که آیت‌الله سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی به شدت از سوی عده‌ای تخریب می‌شود، شاید به تصمیم و اعلام حضور او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ربط داشته باشد، اما حقیقت این است که «تخریب سیدحسن» ماجرای امروز نیست و در گذشته نیز بارها اتفاق افتاده است؛ چه آن زمان که برخی سایت‌ها و به اصطلاح رسانه‌ها درباره اموال و دارایی‌های او دروغ‌پردازی کردند، چه زمانی که به دخالت در حوادث بعد از انتخابات 88 متهمش ساختند، چه آن روز که سخنرانی‌اش در سالروز رحلت امام (ره) را به هم ریختند، چه آن دوران که دولت وقت هم پا به پای افراطیون نوه امام را تخریب می‌کرد و چه ... .

موارد از این دست زیاد است. شاید این سخنی گزاف نباشد که عده‌ای در لباس افراد به ظاهر متدین و انقلابی سعی دارند حرمت امام و بیت امام را هتک کنند و قبح چنین تندروی‌هایی را در جامعه بشکنند. هرچند حتماً و باید از دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و قضایی انتظار داشت تا با چنین تحرکاتی برخورد کنند اما خاطره بوسه مقام معظم رهبری بر گونه سیدحسن خمینی، آن هم درست در زمانی که هم دولت وقت و هم عده‌ای در میان جمعیت حاضر در حرم امام سعی داشتند چهره نوه صاحب خانه را مخدوش کنند، کمی از دردِ دیدن این تحرکات می‌کاهد. به‌راستی، چرا سیدحسن را تخریب می‌کنند؟

داریوش قنبری - نماینده پیشین مجلس:

*این تخریب‌ها از ناحیه تندروها صورت می‌گیرد

این تخریب‌ها از ناحیه گروه‌های تندرو و افراطی صورت می‌گیرد و هدف اینها در این تخریب‌ها صرفا تامین منافع خودشان است و هیچگاه منافع کشور و نظام را نیز در نظر نمی‌گیرند. این تخریب‌ها یعنی تخریب نظام، زیرا هویت انقلاب با هویت خانواده امام پیوند خورده است و این تخریب‌ها به نوعی تخریب انقلاب و نظام است. این طیف که اصولا از سرنادانی یا غرض‌ورزی چنین کارهایی را انجام می‌دهند، بیشترین ضربه‌ها را به منافع کشور زده‌اند و به نوعی همواره در راستای منافع بیگانگان گام برداشته‌اند.

علی عسگری - نماینده پیشین مجلس:

*تخریب و غیبت، ابزار کار انسان‌های عاجز است

در روایات داریم که تخریب و غیبت، ابزار کار انسان‌های عاجز است. کسانی که این تخریب‌ها را انجام می‌دهند که اصولا مورد قبول جامعه نیستند و محبوبیتی ندارند و با تخریب دیگران می‌خواهند برای خودشان محبوبیت کسب کنند. این روش خلاف نظر رهبری و امام راحل است. تجربه نشان داده که هرکس مورد تخریب افراطیون قرار می‌گیرد در افکار عمومی به عنوان مظلوم مقتدر شناخته می‌شود. چند روز قبل که برای زیارت به قم رفته بودم بسیاری از طلبه‌های حوزه علمیه قم و مردم این شهر بر این موضوع تاکید کردند که این کارها ریشه در افراط‌گری برخی اقلیت دارد و این اقلیت قیم مردم و جامعه نیستند. تاکید آنها این بود که دلسوزانی از بیت امام اگر وارد عرصه شوند، نیاز جامعه است و مردم نیز از این ورود استقبال می‌کنند.

حسین ابراهیمی - عضو جامعه روحانیت مبارز:

*تخریب علیه هر مؤمنی باشد حرام است

تخریب بد است و به عنوان عملی قبیح در جامعه شناخته می‌شود. این تخریب علیه هر مؤمنی باشد حرام است و هرکسی این کار را انجام دهد خلاف شرع عمل کرده است و قطعا اینگونه رفتارها در شأن نظام نیست و جو جامعه را به‌هم می‌ریزد. افراد باید مراقب گفته‌ها و رفتارشان باشند که مبادا در آن با آبروی مؤمن بازی شود.

حمیدرضا ترقی - عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

*تخریب علیه هر شخصیتی خلاف اخلاق و ارزش‌های اسلامی است

تخریب علیه هر فرد و شخصیتی در جامعه خلاف اخلاق و ارزش‌های اسلامی است، بویژه اگر این تخریب علیه خانواده و بیت امام باشد، باید به جایگاه خانواده امام توجه شود که آسیبی به این جایگاه نرسد. البته ممکن است برخی در این اظهارنظرها دلسوزی‌هایی را نسبت به بیت امام داشته باشند و از اینکه فردی از بیت امام وارد عرصه سیاسی شود و ورود به این عرصه ممکن است آسیب‌هایی را به جایگاه امام و بیت امام بزند نگران هستند و اظهارنظرهایی را انجام می‌دهند؛ گرچه ممکن است برخی نیز هدفشان در این اظهارنظرها اهداف دیگری به جز این باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28دی1394، کدخبر: 94102817063: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین