پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
استاندار اصفهان گفت: ظرفیت های زیادی برای ادامه روابط دوجانبه میان ایران و چک وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده برد.

شعار سال: به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار ادوارد موریچکی - معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با اظهار خرسندی از رشد مبادلات ایران و چک طی دو سال گذشته و پس از برجام اظهار کرد: هنوز ظرفیت های زیادی برای ادامه و توسعه ی روابط بین دو کشور وجود دارد.

استاندار اصفهان به بیان ویژگی های اصفهان پرداخت و گفت: استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در مرکز ایران قرار گرفته است.

زرگرپور با بیان اینکه بیشترین صنایع کشور در اصفهان واقع شده است، افزود: ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع هواپیماسازی، هسته ای، شیمیایی، نظامی و فولاد و ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی بخش صنعت در این استان تولید می شود.

وی افزود: صنایع استان اصفهان در گذشته مبادلات خوبی را با کشور چک داشتند و این مبادلات می تواند در آینده تقویت شود.

زرگرپور با بیان اینکه ۷۰۰ معدن در استان اصفهان فعال است، افزود: نیمی از سنگ های ساختمانی و تزئینی کشور در این استان تولید می شود.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان به دنبال سازگاری صنایع خود با محیط زیست است و شرکت های دانش بنیان می توانند در این حوزه فعال شوند.

وی با بیان اینکه اصفهان پس از تهران پیشرفته ترین و دانشگاهی ترین استان کشور است، تصریح کرد: با توجه به اینکه چند دانشگاه اصفهان در رنکینگ بین المللی قرار دارند و با دانشگاه های اروپایی مبادلات خوبی داشته اند، این مراکز می توانند با دانشگاه های کشور چک نیز تعامل خوبی داشته باشند.

زرگرپور با اشاره به اهمیت گردشگری برای استان اصفهان، گفت: اصفهان جزو ۱۰ شهر دیدنی جهان است و در چهار دوره پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

وی با اشاره به رشد چندین برابر گردشگری اصفهان پس از برجام، اظهار کرد: سرمایه گذاری های داخلی و خارجی قابل توجهی در بخش گردشگری در این استان صورت گرفته است و هنوز ظرفیت برای این امر وجود دارد که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان می تواند در حوزه جذب توریست ارتباطات بیشتری با کشور چک داشته باشد، افزود: این استان می تواند با یکی از استان های کشور چک تفاهم و مبادلات بیشتری داشته باشد.

زرگرپور با بیان اینکه صنایع چک در اصفهان شناخته شده است، افزود: کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولیدات خود را به اروپا صادر می کند و می توانیم در ارتباط با سازگاری صنایع با محیط زیست و بازسازی آن مشارکت خوبی با جمهوری چک داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه حمل و نقل، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه و قطار سریع السیر اصفهان - تهران در دست اقدام است که می تواند برای کشور چک قابل توجه باشد.

زرگرپور استفاده از تجربیات کشور چک در زمینه مشکل آب را مفید خواند و افزود: اصفهان اعلام آمادگی می کند که در نمایشگاه های کشور چک حضور یابد.

وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان قوی ترین اتاق کشور است و ارتباط با این اتاق اهمیت بالایی دارد و با توجه به اینکه موارد قابل توجهی برای همکاری وجود دارد باید سفرای دو کشور کمک نمایند تا این موارد اجرایی گردد.

همچنین ادوارد موریچکی - معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان استان بسیار مهمی برای ایران است و نه تنها از بعد اقتصادی بلکه از لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز جمهوری چک اشتراکات زیادی با ایران و اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه پایتخت این کشور نیز جزو ده شهر دیدنی جهان است، افزود: سرمایه گذاری های خوبی در این کشور برای گردشگران ایجاد شده است.

موریچکی به ظرفیت های جمهوری چک در بخش حمل و نقل، قطارهای برقی و اتوبوس اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان چک می توانند تولیدات و تجربیات خود را به ایران منتقل کنند.

معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با بیان اینکه این کشور می تواند در بخش زمین شناسی ارتباطات خوبی با اصفهان داشته باشد، افزود: شرکت هایی در جمهوری چک وجود دارد که تکنولوژی های زیادی را در ارتباط با صنعت، معدن و تجارت در اختیار دارند.

وی مدیریت آب را یک چالش مشابه بین ایران و چک برشمرد و افزود: آب یک ارزش بسیار بالایی در آینده ما خواهد داشت و فکر می کنیم که تکنولوژی چک می تواند برای آب و پساب به ایران ارائه شود.

موریچکی با اشاره به جلسه تخصصی خود با اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به توافق دو وزارتخانه، تلاش خواهیم کرد که گام به گام این توافقات را پیگیری کنیم.

معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک با اشاره به اعتقاد خود به جوانان و دانشجویان، اظهار کرد: یکی از وظایف بنده برقراری ارتباط با دانشگاه های این شهر به ویژه دانشگاه اصفهان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 مهر 96، کد مطلب: 96071910379: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین