پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
استاندار اصفهان گفت: فولاد مبارکه باید با اجرای طرح هایی از جمله پروژه فاضلاب پنج شهر شهرستان های مبارکه و لنجان از پساب برای تامین منابع آبی خود استفاده کند تا از آب زاینده رود بی نیاز شود.

شعار سال: ' محسن مهرعلیزاده ' روز پنجشنبه در مراسم بیست و پنجمین سالروز تاسیس شرکت فولاد مبارکه افزود: کمبود آب یکی از مشکلات مهم و اساسی استان اصفهان است و بخشی از اقتصاد و اشتغال این استان از جمله کشاورزی وابسته به زاینده رود است.

وی بیان کرد: بنابر این هرچه بتوانیم در بخش صنعت از مصرف آب صرفه جویی کنیم به بخش های دیگر جامعه کمک کرده ایم.

استاندار اصفهان در عین حال تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه در انجام رسالت های اجتماعی خود کوشا بوده است و در زمینه صرفه جویی در مصرف آب نیز اقدام های خوبی را انجام داده است اما این اقدام ها کافی و نهایی نیست.

وی با بیان اینکه در پی اقدام های انجام شده مصرف آب در فولاد مبارکه به یک چهارم کاهش یافته است، افزود: مصرف آب در این شرکت با 75 درصد کاهش از 40 میلیون متر مکعب به 25 میلیون متر مکعب رسیده است.

مهرعلیزاده با ابراز امیدواری به اینکه مصرف آب تازه در صنعت استان اصفهان به صفر برسد، گفت: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان را موظف کرده ایم تا برنامه های منظمی برای صرفه جویی آب اجرا کند.

وی در ادامه به کاهش میزان بارش ها در سال آبی جاری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بارش ها در این استان نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد کاهش یافته است و امیدواریم در ادامه سال آبی، با افزایش بارش این میزان کسری بارش در استان اصفهان کاهش یابد.

استاندار اصفهان در عین حال پیش بینی کرد در صورت بهبود شرایط، میزان بارش ها در این استان در سال آبی جاری 35 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این شرایط، صرفه جویی در آب ضروری و بهترین راهبرد است و امیدواریم با برنامه ریزی و صرفه جویی در صنعت، کشاورزی و شرب بتوانیم محدویت های آبی را پشت سربگذاریم.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه اقدام ها برای تامین منابع آبی استان در حال پیگیری است، گفت: با ساخت و بهره برداری از سد تونل سوم کوهرنگ 250 میلیون مترمکعب به ظرفیت زاینده رود افزوده خواهد شد و تا اندازه ای محدودیت های آبی استان برطرف می شود.

خاطرنشان می شود، عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال ۱۳۷۷ و با هدف تامین آب به میزان حدود ۲۵۵ میلیون متر مکعب در سال برای تامین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شد.

برای این طرح، همچنین سد کوهرنگ با 130 متر ارتفاع از کف و طول تاج 250 متر از نوع سدهای بتنی دو قوسی با حدود 385 میلیون مترمکعب گنجایش طراحی شده که قادر است حدود 280 میلیون مترمکعب آب را تنظیم کند.

در این مراسم همچنین استاندار اصفهان بر جایگزین شدن صنایع کم آب بر به جای صنایع آب بر تاکید کرد و افزود: با این تغییرات می توانیم زمینه اشتغالزایی بیشتری را در استان اصفهان فراهم کنیم.

مهرعلیزاده در ادامه با بیان اینکه فولاد مبارکه در چندسال گذشته سهم قابل توجهی از بازار صادراتی را به خود اختصاص داده است بر حفظ این بازار از سوی مسئولان شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه مسیری را برای سال های آینده ترسیم کرده که سود آور، فعال و رو به توسعه است و این شرکت تا زمانی می تواند زنده و پویا حرکت کند که معطوف به یک بازار نباشد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بازار داخلی متاثر از شرایط اقتصادی کشور است، تنوع محصول و نوآوری را در حفظ بازار مهم دانست و افزود: فولاد مبارکه عضو خانواده بزرگ تولید و فروش محصولات فولادی دنیا و افتخاری برای اصفهان و ایران است بنابراین باید در حفظ بازار کوشا باشد.

وی به توسعه فولاد و سایر شرکت ها در استان اصفهان و توجه ویژه به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: با این روند، گشایشی در این استان در حال ایجاد است و در آینده ای نه چندان دور شاهد ایجاد فرصت های مناسب در این استان خواهیم بود.

استاندار اصفهان همچنین به مدیران این استان توصیه کرد که به توانایی جوانان ایمان داشته باشند و فضا را برای فعالیت آنها باز کنند زیرا اعتماد به جوانان ثمرات بیشتری را در سال های آینده نصیب استان و کشور خواهد کرد.

مهرعلیزاده همچنین بر پایین آوردن میانگین سن مدیریت استان تاکید کرد و گفت: با به کارگیری جوانان در پست های مدیریتی استان میزان بهره وری استان افزایش خواهد یافت.

بیست و پنجمین سالروز تاسیس شرکت فولاد مبارکه روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن نگین سپاهان شهر اصفهان برگزار شد.

در پایان این مراسم از تمبر یادبود و اختصاصی فولاد مبارکه به مناسبت ربع قرآن تلاش و سرآمدی و عبور از مرز تولید 100 میلیون تن فولاد خام از ابتدای بهره برداری تاکنون همچنین از 10 عنوان کتاب در زمینه تجربیات فولاد مبارکه در مسیر سرآمدی، رونمایی شد.

فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.

مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومترمربع وسعت و 17 کیلومتر مربع سالن تولید است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ماین نیوز، تاریخ 29 دی 96، کد مطلب: 42400: www.minews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
از زاینده رود جز اسم چیز زیادی دیگه نمونده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین