پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
ماجراي حقوق هاي نجومي، پرداخت هاي غير متعارف و وام هاي چند صد ميليوني در طول هفته هاي اخير نقل محافل عمومي مختلف شده و مردم در کوچه و بازار از ارقامي سخن مي گويند که هر روز ابعاد تازه تري از آن در رسانه ها منتشر مي شود. هزینه تبلیغات در فولاد مبارکه توجه بسیاری از منتقدان را بخود جلب کرده است.

شعار سال: در اين بين اما پس از آنکه حقوق هاي نجومي برخي مديران بانک هاي دولتي افشا و در نهايت منجر به برکناري آنها نيز شد، اين بار از برخي شرکت هاي صنعتي تحت نظر دولت نيز خبر مي رسد که ارقام سنگيني از بيت المال صرف اموري همچون تبليغات و آگهي شده است.

يکي از نمونه هاي بارز اين ماجرا شرکت ملي فولاد مبارکه است که بر اساس صورت‌هاي مالي اين شرکت، در سال گذشته اين مجموعه 30 ميليارد تومان صرف آگهي و تبليغات کرده است. در سال 93 هم فولاد مبارکه بيش از 30 ميليارد تومان صرف تبليغات کرده بود.

 

اختصاص رقم هنگفت سالانه 30 ميليارد توماني براي تبليغات شرکت فولاد مبارکه در حالي است که اين شرکت به عنوان يکي از بزرگترين‌ توليدکنندگان محصولات فولادي در ايران، آنقدر سهم انحصاري بالايي از بازار ايران دارد که تقريبا هيچ نيازي به تبليغ ندارد و شرکت‌ها و کارخانجات مختلف مجبور به خريد محصولات فولاد مبارکه هستند.

در شرايطي که خريداران محصولات فولاد مبارکه به علت سهم انحصاري اين شرکت، ماه‌ها در صف خريد مي‌مانند، يقينا اين مجتمع بزرگ نيازي به تبليغ محصولاتش ندارد چراکه تبليغ و بازاريابي مختص شرکت‌هايي است که در يک فضاي رقابتي مجبور به اقناع مشتريان براي خريد محصولاتشان هستند، نه بازار محصولات فولادي که شرکت فولاد مبارکه به طور انحصاري در اختيار دارد.

با اين حال، هزينه مبلغ معمول در امر تبليغات براي شرکت فولاد مبارکه، قابل پذيرش است اما رقم هنگفت سالانه 30 ميليارد تومان براي اين شرکت، قابل تامل است.

اين در شرايطي است که مديران فولاد مبارکه مي توانند بخش اعظم 30 ميليارد تومان خرج تبليغاتي را صرف امور مهمتري همچون ارتقاء وضع معيشتي کارگران و بازنشستگان يا بهبود شرايط ايمني کار در اين کارخانه کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سامان ما، تاریخ 5 مرداد 95، کد مطلب: 188725: www.samanema.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین