پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
پرتال کودک و نوجوان در هفته‌ ملی کودک و روز «کودک و فن‌آوری‌های نوین» با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی کانون، در یک سال گذشته اولویت این پرتال، غنی‌سازی محتوا و ایجاد سرویس‌های جدید بوده است. هم اکنون و هم‌زمان با هفته ملی کودک و پس از طی دوره آزمایشی، این پرتال فعالیت رسمی خود را آغاز و اعلام کرد.
علیرضا حاجیان‌زاده درباره‌ این پرتال و محتوای گردآوری شده در آن گفت: محتوای جمع‌آوری شده در پرتال کودک و نوجوان منبعی غنی برای استفاده‌ مخاطبان، خانواده‌ها و فعالان حوزه‌ کودک و نوجوان است.
دلایل اهمیت این پرتال به گفته‌ مدیر عامل کانون شامل مواردی چون امکان معرفی محصولات فرهنگی به جامعه، ارائه محتوای مناسب و متنوع به جامعه‌ کودک و نوجوان، تبادل و انتقال تجربیات و ایده‌ها میان مربیان، کارشناسان و خانواده‌ها، ایجاد ظرفیت‌های جدید برون مرزی در حوزه کودک و نوجوان، گسترش ارتباط با مخاطبان، دعوت از فعالان حوزه‌ کودک و نوجوان برای همکاری و مشارکت در پرتال و دعوت از مربیان برای انتشار فعالیت‌ها فرهنگی، هنری و ادبی در پرتال است.
حاجیان‌زاده درباره‌ بخش‌های محتوایی این پرتال توضیح داد: محتوای پرتال کودک و نوجوان شامل کتاب، اسباب‌بازی، شعر، داستان، کاردستی، اخبار، مقاله، بانک اطلاعاتی، بازی و سرگرمی، اعلام برنامه، پویانمایی، موسیقی، عکس و فیلم است.
وی گفت: از شهریور 1395 تا شهریور 1396 ، دو هزار و 350 اثر در حوزه کتاب، 700 اثر در حوزه اسباب‌بازی و کاردستی، 350 اثر در حوزه شعر و داستان، 130 اثر در حوزه‌ مقاله، دوهزار و 500 اثر در حوزه‌ بانک اطلاعاتی، 500 اثر در حوزه بازی و سرگرمی و هزار و 750 اثر در حوزه‌ فیلم تاکنون برای این پرتال تولید و ارایه شده است.
مدیرعامل کانون با تأکید بر این‌که پرتال کودک و نوجوان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ارائه خدمات و محتوای ارزشمند مورد نیاز این گروه سنی و همچنین گروه‌های مرتبط طراحی، پیاده‌سازی، و راه‌اندازی شده است، توضیح داد: این پرتال با توجه به اهداف کلان فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران و ماموریت‌ها و وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین بر اساس بررسی رفتارشناسی کاربران مدل توسعه‌ای خود را پیموده و گسترش می‌یابد.
او افزود: چشم‌اندازی که برای این پرتال در نظر گرفته شده است این‌که پرتال کودک و نوجوان نخستین و بهترین انتخاب برای کودک و نوجوان ایرانی و فارسی زبان در فضای مجازی باشد.
حاجیان‌زاده افزود: راهبردهای اساسی این پرتال معرفی تمامی محصولات و خدمات فرهنگی کانون، امکان ارایه محتوا و خدمات سایر نهادها و مؤسسه‌های مرتبط با حوزه‌ کودک و نوجوان و همچنین مشارکت آن‌ها در ارائه‌ و مدیریت خدمات، توسعه پرتال بر اساس فعالیت و آثار کاربران، بهره‌برداری از ظرفیت‌های بخش خصوصی، توجه به نقش والدین، مربیان، کارشناسان و فعالان حوزه کودک و نوجوان، تنوع محتوا و خدمات با توجه به رویکردهای فرهنگی کانون و همچنین رفتارشناسی مخاطبان، استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای فنی، قابلیت ارائه از طریق پلت فرم‌های مختلف (وب، گوشی‌های هوشمند و ...)، تأکید و توجه بر نقش حمایتی و نظارتی کانون و توجه به لزوم خودگردانی و تأمین هزینه‌های آن با استفاده از مدل‌های اقتصادی قانونی است.
مدیرعامل کانون در پایان مخاطبان پرتال کودک و نوجوان را کودکان و نوجوانان، پدرها و مادرها و مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان اعم از کارشناسان، هنرمندان، تولیدکنندگان، صنعت‌گران و... معرفی کرد.
نشانی پرتال اینترنتی کودک و نوجوان کانون www.koodak24.ir است.



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سارا
-
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
یه بی توجهی ملموسی توی کارای فرهنگیمون نسبت به کوذکا هست...خداروشکر این فعالیتا میتونه باعث بهود این وضع شه.الف م
ناشناس
Norway
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
قدمی بسیار بزرگ و مهم در راستای تربیت نسل بعدی مان
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین