پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:باید به‌زودی سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شود، این مسئله خلاف قانون است و هیچ دلیلی برای بسته شدن این سایت وجود ندارد.
شعار سال: ولی ملکی در خصوص بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش قیمت خودروهای وارداتی، اظهار داشت: بی‌تدبیری برخی از مسئولین و متولیان امر واردات باعث شده تا شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی که به صورت آماده به کشور وارد می‌شوند، باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افزایش قیمت خودروهای وارداتی به‌نفع کشور ما نیست، گفت: آثار آن شاید برای خودروهای تولید داخل نیز باشد، زیرا برخی از خودروهای تولید داخل که کلاس بالایی دارند و قیمت آنها بیش از 100میلیون تومان است به‌دنبال افزایش قیمت خودروهای وارداتی قیمت آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

گرانی خودرو به افزایش تورم در جامعه کمک می‌کند

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مسئله به افزایش تورم در جامعه کمک می‌کند، با توجه به افزایش قیمت خودرو به‌صورت طبیعی تورم در کشور نیز افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: که این مسئله دلیل دیگر جزء بی‌تدبیری برخی از مسئولین نیست، بارها در زمینه تذکر داده‌ایم و مصاحبه کرده‌ایم که این بسته شدن و جلوگیری از سفارش خودرو قانونی نیست که اخیرا نیز قول باز شدن سایت را دادند.

افزایش قیمت خودروهای وارداتی به‌واسطه افزایش قیمت دلار و بسته شدن سایت ثبت سفارش

وی با اشاره به اینکه از یک سو بسته شدن سایت ثبت سفارش و از سوی دیگر افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت خودرو شده است، اضافه کرد: افزایش نرخ دلار بر قیمت خودروهای وارداتی و هر کالای وارداتی دیگر اثرگذار است و این مسئله نیز به افزایش تورم کشور کمک می‌کند و به‌صورت طبیعی باعث نوسانات اقتصادی می‌شود.

بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو خلاف قانون است

ملکی در خصوص اینکه آیا مسئولین درخصوص زمان باز شدن سایت ثبت سفارش قولی داده‌اند یا خیر ، اظهار داشت: قول‌های داده‌اند و باید به‌زودی این سایت باید باز شود، این مسئله خلاف قانون است و هیچ دلیلی برای بسته شدن سایت ثبت سفارش وجود ندارد.

حق واردات خودرو برای شرکت‌های دارای خدمات پس از فروش است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه گفته می‌شد به دنبال این هستند تا به وارد کنندگانی نیز که خدمات پس‌از فروش ارائه نمی‌کنند اجازه واردات داده شود، تصریح کرد: در این خصوص با معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت صحبت‌های را داشته‌ام که این اقدام صحیح نیست و فردی که نمایندگی واردات و خدمات پس از فروش دارد باید حق واردات خودرو را داشته باشد نه کسی که به‌واسطه داشتن سرمایه اقدام به واردات می‌کند اما خدمات پس از فروشی را ارائه نمی‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای خانه ملت، تاریخ 22 مهر 96، کد مطلب: 352112: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین