پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور در ۷ ماهه نخست سال با وجود بسته بودن ۴ ماهه سایت ثبت سفارش حدود ۴۹ هزار خودرو از طریق گمرک وارد کشور شده است.
شعارسال: بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور در ۷ ماهه نخست سال با وجود بسته بودن ۴ ماهه سایت ثبت سفارش حدود ۴۹ هزار خودرو از طریق گمرک وارد کشور شده است.

بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور در 7 ماهه نخست سال جاری 24 هزار خودرو با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی به ارزش 625 میلیون دلار وارد کشور شده است. واردات این نوع خودرو به لحاظ تعداد با رشد 10 هزار عددی و به لحاظ ارزش با رشد 54 درصدی مواجه شده است.

بر اساس این جدول، در مدت مذکور حدود 15 هزار خودرو با حجم موتور 2000تا 2500 سی سی وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش با افت 1درصدی مواجه شده است. ارزش واردات این نوع خودروها بیش از 400 میلیون دلار بوده است.

گفتنی است؛ مجموع ارزش وارداتی این دو قلم خودرو نیز بیش از 1 میلیارد دلار می‌باشد.

به این ترتیب مجموع خودروهای وارداتی مذکور حدود 40 هزار خودرو بوده که با احتساب خودروهای هیبریدی این رقم به 48667 عدد افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر چندین ماه از بسته بودن سایت ثبت سفارش میگذرد و بر اساس اخباری که پیش از این از سوی تسنیم منتشر شده بود حدود 7000 خودرو نیز در گمرکات اجرایی دپو شده است.

دستورالعمل دی ماه سال 95 جهانگیری با هدف کنترل واردات خودرو ارائه شد اما در حال حاضر با وجود بسته بودن سایت ثبت سفارش برای همه واردکنندگان خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10 هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است.

نکته جالب توجه آنکه با وجود افزایش واردات قیمت خودرو با رشد قابل توجه رو به رو شده است. اگر افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش رانت و انحصار باشد باید دولت به این موضوع ورود کند.

در حال حاضر اخباری از عدم خرید خودروی فرسوده یا گواهی اسقاط از سوی برخی نمایندگیها نیز به گوش میرسد که علامت مناسبی برای بازار نمی‌باشد. سوالی که در اینجا وجود دارد این است چگونه پیش فروش با وجود عدم دسترسی به ثبت سفارش در حال انجام است به نظر میرسد این اقدامات با هدف فشار به وزارت صنعت می‌باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13 آبان 1396، کدخبر: 1564315، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین