پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: اگر ۸ میلیارد دلار در اختیارخودروسازان داخلی قرار می‌گرفت خودرو با کیفیت بهتر و با برند جدید تولید می‌شد.

شعارسال : نادر قاضی‌پور درخصوص واردات بی‌رویه خودرو، اظهار داشت: یکی از معضلات اشتغال در کشور واردات بی‌رویه است، در سال 91 حدودا 924 هزار خودرو تولید کرده‌ایم اما 45 هزار و 99 خودرو وارد کشور شده.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 92 با کاهش 20 درصدی تولید مواجه شدیم که 700 و 37هزار خودرو تولید شد، گفت: در این سال علی رغم کاهش تولید شاهد رشد واردات بودیم که 78هزار 673 دستگاه خودرو وارد کشور شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال 93 تولید خودرو در کشور 52درصد رشد کرد و میزان آن به معادل 1 میلیون 131هزار دستگاه خودرو رسید، ادامه داد: در این شرایط نیز همچنان واردات خودرو افزایش پیدا کرد، در این سال با واردات 103 هزار و 247 دستگاه خودرو شاهد بیشترین واردات بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال 94 کاهش تولید 13 و نیم درصدی خودرو را تجربه کردیم که میزان تولید در این سال 900 و 78 هزار خودرو تولید شد، عنوان کرد: در این سال کاهش50درصدی واردات خودرو را داشتیم که 51 هزار 316 دستگاه خودرو وارد شد، اما در سال 95 رشد بسیار خوبی را در تولید خودرو داشتیم.

1درصد از خودرو جهان در سال 95 توسط ایران تولید شد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این سال 1 میلیون و 350هزار خودرو در کشور تولید شد و بیش از یک درصد تولید خودرو در جهان را کسب کردیم، ادامه داد: اما با این شرایط افزایش واردات خودرو را با رقمی 76 هزار و 715 شاهد بودیم که این مسئله نا مناسب بود.

واردات 8 میلیارد دلاری خودرو در پنج سال

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در سه‌ماهه اول سال جاری 21 هزار و 714 دستگاه خودرو به کشور وارد شده که اگر این روند ادامه پیدا کند رقمی نزدیک به 100هزار خودرو وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: به‌صورت مجموع از سال 91 تا 95 حدودا 8 میلیارد دلار خودرو وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: اگر این 8 میلیارد دلار را در اختیار گروه‌های سایپا و ایران‌خودرو قرار می‌گرفت خودرو با کیفیت بهتر و با برند جدبد تولید می‌شد، اعتقاد داریم برای وزرا پورشه سوار ماشین خوب و میلیاردی تولید کنیم اما در کنار این مسئله باید برای کشاورزان و کارگران خودرو سبک و مناسب تولید شود.

امارات بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به ایران

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور امارات که بر سر سه جزیره گاهی صحبت‌هایی می‌کند در سال‌های 91 تا 95 بیشترین خودرو را به کشور ما صادر کرده است، اضافه کرد: در شرایطی که این کشور  با هماهنگی عربستان بر علیه کشور ما اقدام می‌کند.

امارات و کویت دلال‌های واردات خودرو به کشور ایران

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر تولید ملی و ایجاد اشتغال تاکید و چندین بار در بیانات خود تلویحا واردات خودرو را نکوهش کرده است چرا واردات همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: درحال حاضر بیشترین واردات خودرو به کشور ما از کشورهای امارات، کره جنوبی و کویت است، کشورهای امارات و کویت تولید کننده نیستند تنها دلال واردات خودروهای آمریکایی به کشور ما هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: واردات بی‌رویه علی‌رغم اینکه ارز را کشور خارج و کشور تبدیل به گورستان خودروهای آمریکایی می‌کند انرژی و شکوفایی، اعتقاد، انگیزه و میهن‌پرستی را از بین می‌برد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار:22 آبان 1396، کدخبر: 356136، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین