پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با انتقاد جدی از حضور مهندسان اتریشی در قم گفت: مسئولان از ظرفیت های مهندسان بومی در پروژه های استانی استفاده کنند.

شعار سال: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با انتقاد جدی از حضور مهندسان اتریشی در قم گفت: مسئولان از ظرفیت های مهندسان بومی در پروژه های استانی استفاده کنند.

 امین مقومی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر از مهندسان در رشته های هفتگانه مهندسی عضو این سازمان هستند که این تعداد، ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در عرصه فنی و مهندسی برای مجموعه استان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه مهندسان سازمان نظام مهندسي ساختمان قم همواره آمادگی خود را برای نقش آفرینی و حضور در پروژه های بزرگ استان اعلام داشته اند افزود: این توانمندی در بین مهندسان استان وجود دارد تا پروژه های بزرگ استانی را طراحی،نظارت و اجرا کنند.
مقومی عنوان کرد: مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم قم در مجلس همواره بر استفاده از ظرفیت های مهندسان استان تاکید داشته اند و امیدواریم دستگاه ها و نهادهای مختلف استان به توانمندی های مهندسان بومی توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، با بیان اینکه استفاده از مهندسان استانی در پروژه های متوسط و بزرگ می تواند به اشتغال استان نیز کمک کند، افزود: امروز با توجه به توسعه شهر و نیاز به مراکز بهداشتی، اقامتی، تجاری، خدماتی و غیره، امید است در راستای اجرایی شدن پروژه هایی از این دست؛ از حضور مهندسان بومی استان استفاده شود.
وی با بیان اینکه در روزهای گذشته خبری در خصوص حضور مهندسان اتریشی برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم منتشر شد، اضافه کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده است، از مسئولان استان انتظار می رود مقدماتی فراهم کنند که در پروژه های بزرگ دولتی و یا بخش خصوصی همانند این پروژه که در استان اجرایی می شود از ظرفیت های مهندسان قمی در زمینه طراحی، نظارت و اجرا بیشتراستفاده شود.
مقومی افزود: اگر مسئولان به این نتیجه رسیده اند که در پروژه ای توانایی فنی مهندسان بومی کافی نباشد و باید از متخصصان ملی و یا خارجی استفاده شود، بهتر است پروژه به صورت مشترک تعریف شود تا از این طریق دانش فنی و تجربه به مهندسان استان نیز انتقال یابد.
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه نقد پروژه‌های شهری در سازمان نظام مهندسی ساختمان قم نیز گفت: ارائه نقدها و پیشنهادهای مختلف در خصوص پروژه های عمرانی از سوی گروه‌های تخصصی جمع بندی و از طریق دبیرخانه نقد پروژه‌های شهری ارائه می شود تا مجموعه استان از این مشاوره ها و نظرات کارشناسی استفاده کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:968-414-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین