پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم منعقد شد.
شعارسال:
 در راستای تحقق ماده ۴ قانون نظام مهندسی مصوب سال ۱۳۷۴ و آیین نامه صدور پروانه مهارت فنی برای کارگران ماهر مصوب سال ۱۳۷۶ هیئت وزیران و اهمیت ویژه صنعت ساختمان در اقتصاد و اشتغال کشور و نیز ارتقای کیفیت ساخت و ساز ساختمان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم منعقد شد.

استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های طرفین در راستای ارتقای مهارت شاغلین حوزه‌های صنعت ساختمان، ارتقای سطح مهارت‌ها و شایستگی‌های مهندسین و کاردانان عضو سازمان، ارتقای کیفیت ساخت و ساز، گسترش فرهنگ مهارت آموزی در بین بهره برداران و جامعه مهندسین حوزه صنعت ساختمان، تبادل تجربیات، اطلاعات و دانش روز در اختیار طرفین واجرای آموزشهای مشترک ویژه کارکنان و خانوادهای محترم سازمان از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

احمد عطارنیا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در جلسه مشترک با امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، اظهار داشت: بر اساس آنچه که در قانون آمده است ارائه آموزش‌های مهارتی و صدور گواهینامه‌ها در این زمینه بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان داشت: برخی دیگر از نهادها و ارگان‌های مختلف نیز مبادرت به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند که البته هزینه تمام شده سازمان فنی و حرفه‌ای در برگزاری این دوره‌ها اندک است.

عطارنیا افزود: امروز اکثر مربیان و اساتید کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و امید است از ظرفیت‌های دو طرف در راستای ارتقاء مباحث مهارتی استفاده شود.

امین مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این نشست بیان داشت: در گذشته همکاری‌های خوبی بین نظام مهندسی و فنی و حرفه‌ای وجود داشته که امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه این همکاری‌ها گسترش یابد و به سمت اجرایی شدن هدف‌های تعریف شده در این تفاهمنامه حرکت کنیم.

وی بیان داشت: امروز این آمادگی در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان که با امر ساخت و ساز در ارتباط هستند وجود دارد تا همکاری‌های خوبی در راستای افزایش توانمندی نیروهای انسانی و نیز ارتقای دانش فنی نیروهای مختصص انجام دهند.

مقومی بیان داشت: با توجه به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و آموزش فنی و حرفه‌ای استان در شورای فنی می‌توان تصمیمات خوبی در موضوعات مربوطه اتخاذ و اجرایی کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 دی 1395، کدخبر: 3859373 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین