پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
گردآورنده کتاب «نامه‌ای برای درنگ» گفت: برای پاسخ به ۹ سؤال اساسی در نامه رهبری به جوانان اروپایی، ۹ مقاله کوتاه با قلم روان تهیه و در این کتاب منتشر شد که برای جوانان غربی عرضه خواهد شد .

شعار سال: در جریان رونمایی از کتاب «نامه‌ای برای درنگ»، روح‌الامین سعیدی گردآورنده این کتاب گفت: زمانی که نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی در بهمن سال گذشته منتشر شد، احساس کردیم دریچه‌ای نوین به سوی غرب باز شده تا با کسانی که شاید سال‌ها نسبت به آنها غفلت کرده و آنها را مخاطب خود قرار نداده‌ایم، صحبت کنیم.

وی افزود: در این بین لازم دانستیم نکات نامه رهبر انقلاب را تبیین کرده و مواردی را که رهبری در نامه خود به صورت تیتروار و گزینشی مطرح و یا سؤالاتی را بیان کرده‌اند، پاسخ دهیم.

گردآورنده کتاب نامه‌ای برای درنگ با اشاره به ملاحظاتی که در تالیف این کتاب وجود داشت، ادامه داد: یکی از ملاحظاتمان این بود که حتماً پژوهشگران جوان در این باره مقاله بنویسند، چون مخاطبان کتاب و نامه‌های رهبری، جوانان هستند.

سعیدی گفت: ۹ مقاله کوتاه با قلم روان برای پاسخ به ۹ سؤال اساسی و دغدغه رهبری تهیه شد و هر مقاله را به یک پژوهشگر ارجاع دادیم.

وی با اشاره به محتوای این کتاب گفت: مقالات منتشر شده در این کتاب درباره تحلیل رهبر انقلاب از منظر مفاهیم روابط بین‌الملل، چرایی جذب شدن به داعش از دل اروپا، چرا اسلام را به عنوان یک دشمن ساختگی در غرب معرفی می‌کنند، تاریخ غرب و استعمار که رهبری در نامه خود به آن اشاره کردند، چگونگی ایجاد آگاهی عمومی در غرب و اینکه چرا این آگاهی عمومی با تاخیر در غرب بوجود می‌آید، گفتمان مسلط و اینکه چرا این گفتمان، اسلام را مقابل خود تعریف کرده، جایگاه اسلام در قدرت جهانی، نگاهی به بنیان‌های ارزشی تمدن اسلامی و نقش رسانه‌ها است.

گردآورنده کتاب نامه‌ای برای درنگ خاطرنشان کرد: این کتاب با هدف منظر دینی و جوانان گردآوری شده و در ابتدا در داخل کشور و به فضل خدا بعد از آن در خارج از ایران برای جوانان اروپایی عرضه خواهد شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1394، کد مطلب: 3032095 :www. mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین