پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، دولت او روز پنجشنبه اسناد مربوط به ترور جان اف کندی را منتشر می کند. رییس جمهوری آمریکا هنوز مشخص نکرده است که آیا اجازه انتشار تمامی این اسناد محرمانه را خواهد داد، یا تنها بخشی از آن.

شعارسال:دونالد ترامپ اعلام کرد که امروز (پنجشنبه) و با پایان یافتن زمان تعیین شده از سوی کنگره برای اتخاذ تصمیم مربوطه، اسناد طبقه بندی شده مربوط به ترور جان اف کندی، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اختیار عموم قرار می گیرد.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، ترامپ در توییتر خود نوشت: انتشار اسناد ترور جان اف کندی که از مدت ها پیش انتظار آن می رفت، پنج شنبه اتفاق خواهد افتاد. بسیار جالب است!

با این حال، رئیس جمهوری آمریکا هنوز مشخص نکرده است که آیا اجازه انتشار تمامی این اسناد محرمانه را خواهد داد، یا تنها بخشی از آن. برخی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ خواسته‌اند از صدور اجازه انتشار کامل این اسناد محرمانه خودداری کند.

اسناد مربوط به ترور جان اف کندی، در آرشیو ملی ایالات متحده نگهداری می‌شود اما ۲۶ اکتبر (۴ آبان) طبقه‌بندی محرمانه آنها طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات برداشته می‌شود.

با این حال، بر اساس قوانین ایالات متحده، رئیس‌جمهور این کشور مجاز است در صورتی که صلاح بداند، طبقه‌بندی محرمانه اسناد را تمدید کند.

آرشیو ملی ایالات متحده تاکنون اغلب اسناد مرتبط با ترور کندی را منتشر کرده اما بخشی از این اسناد تاکنون محرمانه مانده است.

جان اف کندی، سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده از حزب دموکرات بود که از ژانویه ۱۹۶۱ تا نوامبر ۱۹۶۳ در این مقام قرار داشت. او در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ هدف سوء قصد مسلحانه قرار گرفت و کشته شد.

در سال‌های پس از ترور جان اف کندی، افرادی بسیار با طرح ابهامات گوناگون در مورد مرگ وی، نهادهای امنیتی آمریکا را به پنهان‌کاری در این خصوص متهم کرده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آفتاب ، تاریخ انتشار4 آبان 96، کدخبر: 484992، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین