پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران نقش شبکه مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی را بسیار مهم دانست و خواستار ورود جدی هیئت مذهبی در کاهش آسیب های اجتماعی شد.
شعار سال: حجت السلام و المسلمین سید ناصرالدین نوری زاده، صبح پنج شنبه در جلسه توجیهی نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره فعالیت شوراهای هیئت مذهبی استان تهران، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به این که یک ششم جمعیت کل کشور در تهران قرار دارد، تهران یک سوم اثر گذاری را کشور تحت شعاع قرار می دهد و لذا بین ۱۶ تا ۱۷ درصد جمعیت کشور در تهران متمرکز شده است، این یعنی چیزی حدود ۱۳ میلیون نفر و باید بگوییم که انجام یک کار ماندگار و اثر بخش در تهران تاثیر به سزایی دررکل کشور و همه شیعیان جهان خواهد داشت.


نوری زاده با اشاره به اهمیت هیئت مذهبی در امور فرهنگی افزود: کارکرد هیات تنها منوط به عزاداری ها نیست، عزاداری ها یکی از کارکردهای هیئت هستند، مرور معارف و مباحث دینی و پاسخ به شبهات و ورود به فضای مجازی با امکانات موجود هیات ها فعالیت های بسیار خوبی را می توانند داشته باشند.

وی با اشاره به استفاه زیاد و وقت گیر جوانان از فضای مجازی بیان داشت: اگر ما به عنوان متولیان امر و مسئولین فرهنگی به جوانان خوراک فکری ندهیم نمی توانیم به نحوی شایسته از جوانان بهره مند شویم، باید از این فرصت ها استفاده کنیم.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه بیان داشت: اگر تمام نهادهای مذهبی هم جمع شوند، تا زمانی که مردم و هیات ها پای کار حاضر نشوند کاری صورت نمی گیرد، لذا نقش شبکه مردمی، سازمان و ارگان ها در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، امروز آسیب های اجتماعی برای همه مسئولین دغدغه شده است و مباحث اعتیاد ، طلاق، حاشیه نشینی، افزایش سکونت های رسمی و غیر رسمی و فساد و فحشا باید بررسی شوند و هیات ها باید در این زمینه ها بصورت مستمر فعال باشند.

هیات جایی برای رقابت نیست

وی با بیان این که هیات ها پیش از این که به سخت افزارها بپردازند، باید محتوا را مورد بررسی قرار دهند، گفت: اشعار انتخاب شده در هیات ها بسیار تاثیر گذار هستند و لازم است در جلسات از مداحین و سخنرانان ویژه ای استفاده کنند.


نوری زاده اظهار داشت: روحانیون نیز برای حضور در هیات ها و جلسات باید با مطالعه و اشراف کامل اطلاعاتی وارد شوند و به سوالات معرفتی جوانان پاسخگو باشند در این برهه تبلیغات دین بسیار پیچیده تر شده است و باید با ابزار علم مسلح باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در مجالس و هیات ها باید خدمتگزار به اهل بیت باشیم چرا که هیات ها مکانی برای رقابت نیست و نباید به دنبال نام و شهرت بود، انتخابات شورای هیئت مذهبی با سایر انتخابات ها متفاوت است و باید اهتمام ویژه داشته باشیم که برای یک مسیر شرعی از ابزارهای غیر شرعی بهره نبریم.


وی در پایان گفت: هیات ها در بخش های مختلف دینی و فرهنگی تلاش و سرمایه گذاری کنند و از امکانات و ظرفیت های مختلف برای تبیین هر چه بهتر دین استفاده کنند، حرکت باید برای خدا باشد تا به هدف غایی برسیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 آبان 96، کد مطلب: 4125432:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین